Torsdag

Efter en, på många sätt, jävulskt jobbig vinter och vår, hade jag plötsligt två dagar ledigt och en efterlängtad resa till Vemdalens vårforum inplanerad. Halv åtta på torsdag morgon gav jag mig iväg tillsammans med Malin och när jag släppt av henne i Piteå på Acusticum fortsatte jag söderut. Solen sken, vägbanan var torr och i Umeå gjorde jag första stoppet. Sex och en halv timme senare var jag framme i Vemdalen och när jag installerat mig i den fina, nybyggda lägenheten, tog jag O´boyburken, mjölken och Minttun och gick ner till Martin, Markuu och Leif. Åh, vad kul det var att träffa dem igen!

Så småningom dök Thomas upp och tillsammans gick vi över vägen till Hildings och den traditionella torsdagsmiddagen tillsammans med goda vänner.


Thomas och Cattis


Bjarne och jag

Efter middagen var vi sugna på lite efterrätt, men när servitrisen kom med menyn visade det sig att bokstäverna i denna var yttepyttesmå!
- Nä, sa jag åt tjejen. Det blir ingen efterrätt, för jag ser tusan inte vad det står.
- Men vi har glasögon, sa hon glatt, rusade iväg och hämtade en kartong med diverse läsglasögon.



Det blev Caprin med mylta, alltså varm getost från Klövsjö med hjortron. Mätta och belåtna fortsatte vi kvällen nere på dansen, där Bhonus stod på scenen när vi kom ner. Farao, så bra de är och så himla kul det var att träffa dem också.

Det är lustigt, för när många av forumdeltagarna (de från Götaland och Svealand) pratar om att de är "långt uppe i Norrland" så har jag kört 75 mil söderut och är fortfarande kvar i Norrland... Ja, jisses, vad Norrland är stort och så himla långt bort jag bor...

Vi höll hårt på traditionerna och avslutade således kvällen med nattamat (pytt i panna) hos Martin, Markuu och Leif. Eftersom jag hade kört längst så var jag tröttast och gav alltså upp först. Redan vid fyrasnåret tackade jag för mig. Thomas höll ut till närmare halv sex, tror jag, medan resten antagligen hade kunnat äta frukost som tilltugg till den sista shoten...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0