Queen of the road

Jag trodde ju, i min enfald, att det skulle bli en väldig massa bloggande nu när jag plötsligt fick obegränsad tillgång till min egen dator, men icke. Det finns ju så himla mycket annat att göra här i livet, som att jobba, äta och sova, för att ta några exempel. Och sy, förstås. Men med Streaplers på Kanis förra veckan hamnade så mycket annat tämligen långt ner på prioriteringslistan och längst ner landade nog bloggandet.

Nu är det natt mot lördag och för ett par timmar sedan anlände jag till mitt hotellrum i Härnösand. Här skall jag vara till på söndag och den främsta anledningen till det är att jag skall sitta i juryn i Härnösand Grand Prix, som är en dansbandstävling. Redan i tidig otta, kl 11:30, skall jag infinna mig på festivalområdet och klockan 12 sätter tävlingen igång. Det skall bli riktigt roligt! De två andra jurymedlemmarna är legendaren Erik Lihm, som en gång spelade i Vikingarna, samt Andreas Olsson från Sannex. Jag hoppas på värme och strålande sol, för jag har för avsikt att klä mig i klänning och vill inte sitta och huttra...

Men jag jobbade i alla fall hela dagen igår (fredag) och när jag skjutsat hem mina kumpaner hämtade jag upp min kompis Gunilla, som åkte med till Piteå. Därefter körde jag hit ner, med en liten liten paus i Ö-vik. Jag hann precis checka in på hotellet och springa bort till festivalområdet Mellanholmen för att hälsa på bl a Ingela. Ja, och så lyssnade jag lite på orkestrarna innan jag gick till logerna med Martinez och tog en välbehövlig leverpastejsmörgås. Inte ens en Statoilkorv hade jag ju ätit efter vägen.

Och för första gången hörde jag Martinez nya sångerska, Angelica Jonsson. En tjej med en väldigt bra och skolad röst. Oj, så roligt!




Även Linus är att betrakta som nykomling...



till skillnad från de gamla rävarna Tommy...



...och Danne



Det är himla mysigt att bo på hotell ibland. Lätt att tycka när man slipper göra det stup i kvarten. Jag har bott här på First några gånger tidigare och får alltid lite The Shining-känsla när jag ser korridorerna.



Men nu är klockan mitt i natten, och om jag skall hinna sova tillräckligt för att orka upp och äta frukost, så MÅSTE jag sova nu. Godnatt!










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0