Bättre än delfinerna simmar

Släntrade ner till frukosten omkring halv tio och skyndade mig därefter ner på stan för att inhandla några livsnödvändiga saker, såsom en pytteliten flaska hårspray och nagellacksremover. Sedan var det bara att ge sig iväg till Mellanholmen där jurymöte skulle äga rum. Strax efter 12 startade Härnösand Grand Prix och efter två timmar kunde segraren, dansbandet Excess, koras. Själv gav jag min högsta poäng till Callinaz, ett nytt band med massor av ambition, vilja och charm. Både Excess och Callinaz spelar dansmusik som svänger och det första har många låtar från Grönwalls, Martinez och Sannex repertoarer. Låtar som jag tycker är kanonbra, så jag är förstås inte alls missnöjd med det segrande bandet på något sätt. För övrigt så var vi en helt otroligt bra jury! Den bästa någonsin, faktiskt. Vi var rörande ense om att vi alla tre antagligen kan se fram emot nya karriärer, alltså som proffsjury. Nu väntar vi bara på att få överta Berts och Charlottes platser...

Sedan tog jag och min ena jurykollega Andreas en svängom innan vi gick och åt lunch. Bäst vi satt där skymtade vi ett välbekant ansikte.



Man kutar inte fram och fotar kändisar, det gör man inte. Så jag tog en bild på Andreas istället. Han är också känd.



Men så plötsligt vred kändisen på huvudet...



... och det är klart att man undrar...



...hur Ola Rapace hamnade på dansbandsfestival i Härnösand. Fast den kunskapen klarar jag mig onekligen utan.



Micke och nyblivne pappan Stefan är i alla fall där för att de skall spela ikväll. Och Tommys huvudsakliga uppgift är att synas på så många bilder som möjligt.

Egentligen har jag så mycket mer att skriva om! Det har varit Streaplers i Älvsbyn, jag har varit på bröllop i Gunnarsbyn när min fina vän och kollega Hannah gifte sig och Fridolina har tagit körkort. Men jag hinner nog skriva om det också i sinom tid.

Nu skall jag snöra på mig mina nya Easy Tones och gå en liten promenad!



Kommentarer
Annika

Wohoo, jag har oxå Easytones!!! Vad tycker du, jag fick vansinning värk i ryggen första dagarna, eller kan det vara i huvudet??

2011-07-16 @ 17:02:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0