The Kings

Jag jobbade till kl 18 på torsdag, så direkt efter jobbet gick jag till galleria Enter, dit Thomas anlänt redan under eftermiddagen. Han skulle vara konferencier på bl a modevisning och så var ju Nanne Grönwall där förstås. Butikerna hade öppet ända till kl 22.

Själv var jag ju inte sådär vansinnigt pigg, så jag tog Thomas hyrbil och åkte till Max och Christin där jag fick mat och ett armband. Vi såg "Halv åtta hos mig" och "Antikrundan" innan jag åkte och hämtade Thomas, som hunnit förflytta sig till Bodensia där han dinerade tillsammans med Nanne, Carina och Ingela. Där blev även jag sittande en dryg timme innan vi slutligen rattade hem mot Luleå.

Jag var faktiskt ledig dagen efter, men fick ändå kliva upp hyfsat tidigt. Vi hämtade Anna på Kallax, som kom med planet 9:30. Den stackarn hade varit vaken sedan halv fem (vilket ju egentligen är vidriga halv fyra) så vi stuvade in henne i bilen och styrde åter mot Boden. I Sunderbyn körde vi om The Playtones och jag lade mig på tutan, av den händelse att någon av dem skulle råka sova. De var ju för tusan nästan framme vid målet, efter sin 170 mil långa nonstop-resa.

Väl framme i Boden insåg Thomas att han glömt att checka ut från parkeringen kvällen innan, men eftersom vi skulle stå där flera timmar även under fredagen så avvaktade han med det.

Så småningom fylldes gallerian med folk och Thomas kunde äntra scenen och stolt presentera 



The Playtones!



Anna trivdes. Litegrann i alla fall. Hoppas jag.



Svannte och grabbarna pratar ju samma språk som hon...



Min förtjusande arbetskamrat Hanna dök upp och passade på att äta lunch till tonerna av förstklassig rockabilly.



Därefter var det dags för skivsignering och kön med music lovers växte sig lång. Det bästa man har sätter man på bordet, så där hamnade sockerhjärtat Siri, Thomas guddotter.



Sedan serverades det lunch på Bodensia innan Anna och jag lämnade Thomas och Boden och vände hem mot Luleå. Men innan vi åkte checkade Thomas ut från parkeringen - 160 kr...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0