Inatt inatt...

Rubriken är så fyndig att jag har stora svårigheter att fortsätta inlägget. Hur skall jag kunna överträffa detta? Hybris! Det var alltså Black Jack som spelade på parken i Boden igår och typ 480 orkade pallra sig iväg dit. Själv anlände jag inte förrän klockan var närmare 22, vilket var precis lagom. Jag skall villigt erkänna att jag är ganska less på...ja, kanske inte direkt på att dansa men mer på att dansa i Boden. Det var antagligen därför som jag hade så vansinnigt roligt i Djupgroven förra helgen. Men bara närvaron av Black Jack gjorde ju ändå att det blev en kolossalt trevlig kväll. De är så jäkla bra och speciella!

Det är så förbaskat synd att vi häruppe befinner oss vid världens ände, där dansställena är lika sällsynta som humlor i februari. Det gör ju att det är svårt att få ihop turnéer. Dessutom tycks det som om publiken är densamma i stora delar av Norr-och Västerbotten. Folk verkar inte ha några problem med att åka långt för att dansa, åtminstone inte på sommaren, och på logen i Täfteå dansar massor med norrbottningar varje helg hela sommaren. För min egen del är det alldeles för långt. Vi åkte dit när det var Streaplers och jag mellanlandade på Lasse Stefanz på väg hem från Malung, men jag ser inte Umeå som något alternativ, framförallt inte när det finns dans på närmare håll. Det kostar ju också onekligen en hel del att åka så långt. Ingenting för ett enkelt butiksbiträde...

Hursomhelst blev jag igår inbjuden till Evas och Curt-Görans husvagn i pausen där det vankades traditionsenlig smörgåstårta. Eva skar och skar så det stod härliga till. Jag älskar verkligen smörgåstårta. Det är så att jag riktigt kan längta efter det ibland, så naturligtvis tog jag en liten bit till...Tack Eva och C-G! Ni är underbara!
   
Efter sista dansen började orkestern genast att packa, och jag blir alltid lika trött av att se dem. Vilket fruktansvärt slitgöra! Och alltid likadant! Eller är de lite wild and crazy ibland och tänker att "Nej, nu ska jag ta och skoja till det lite och rulla ihop den här kabeln först, som omväxling. Ha ha, såg ni grabbar? Är jag inte helt galen...?"

Men igår kväll valde en medlem att ha myspys i logen med arrangören Hasse istället för att packa.

Förvånansvärt nog fick han ändå följa med i bussen, trots maskandet. Kan möjligtvis ha att göra med hans tämligen framträdande position i bandet... Men han kanske fick åka i lastutrymmet i alla fall, vad vet jag?

Nästa vecka jobbar jag sex dagar på raken, men det går det också. Fast jag kommer inte att vara glad... På fredag är det säsongsavslutning på parken och det vore förstås en lämplig kväll för mig och Ingrid att fira Thorleifsafton och dricka lite Minttu med O´boy, men jag jobbar på lördag och hon landar väl, sin vana trogen, på Kallax halv åtta på kvällen och får sitta och nypa sig själv i armarna för att inte somna. Så Minttun får vänta...  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0