Deutgenz-söndag

På söndagen gjorde vi ingenting! Jo, Anna fixade min blogg. Ni vet ju, hon är ju ett med datorer... Nu har den en modern design med nytagna bilder på mig! Läs förresten Annas blogg om helgen HÄR och HÄR.
 
Ute sken solen och i snön kunde man se spår från både katter och rådjur.
 
 
Och jag satt mest i köket och hade det bra.
 
 
Allt var frid och fröjd ända tills duktiga Knas kom in med en levande leksak som han stolt ville förevisa...
 
 
Kolla vid benet strax under eluttaget
 
 
 
 
Strax innan vi skulle åka till flyget (Thomas skulle till Stockholm samtidigt som jag) gick jag och pudrade näsan. Bäst jag satt där ropade Thomas:
- Boel, Boel! Nu kommer den in till dig!
Jag såg hur mushelvetet pressade sig mellan tröskeln och dörren och plötsligt var det någon som skrek högt. Jag konstaterade förvånat att det faktiskt kom från mig! Lite skamsen kände jag mig, då jag ju faktiskt har hanterat större råttor än så. Anna skrattade krasst, för det där är ju faktiskt vardag för dem.
 
Så blev det dags att åka. Tog en pizza på Arlanda med Thomas och inte särskilt många timmar senare var jag hemma på Kallkällan, där råttorna är grå och samlas i hörnen.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0