Till mig själv

Min operation i munnen ägde rum på torsdag morgon så av naturliga skäl var jag hemma från jobbet även fredag. Eftersom jag inte var sjuk så fick jag en hel del gjort. Det mesta skedde i min syhörna. 
 
Jag hade tidigare under veckan hittat en tröja på H&M vars färg och mönster jag tilltalades mycket av. Enda felet var själva modellen som var helt rak. Men den hade isydd ärm, alltså inte nedhasad axel, så jag såg potentialen och sydde om den till en kofta. 
 
 
HÄR kan du läsa hur jag gjorde. Den ser kanske blå ut på bilden (jag trivs inte i blått) men i verkligheten är den mer petrol.
 
 
Jag köpte XL för att den inte skulle bli för snäv så jag fick ta in den litegrann i ärmarna och sidorna och då passade jag på att forma till den en smula ungefär i den höjd där jag brukade ha min midja.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0