'cause tonight i'm gonna take that ride, across the river to the jersey side,

Förra veckan var en mammaledig kollega och hälsade på med sin lilla guldklimp. Han tyckte nog att det var ganska trist för han valde att sova gott, trots alla tanter och farbröder som flockades runt honom
 
 
Det här kändes märkligt välbekant.
 
 
 
Och detta... Kolla groparna och den lilla, lilla tummen. 
 
 
Det var ju ett tag sen de här hade gropar vid knogarna.
 
Ja, då var det tunikan/klänningen då. En nyans av orange, förstås. Hur det kan bli. En av mina kollegor sa en dag "Du, jag har en kjol från Noanoa som jag tänkte att du kanske vill ha. Jag vet inte, men jag tänker som på dig när jag ser den." "Ja, tack", svarade jag. Gissa vilken färg den kjolen hade...? 
 
Fast när jag tänker efter har jag inte sytt ett enda orange plagg på säkert över ett år. Inte en enda av sommarklänningarna jag sydde var orange.
 
 
  
 
  
 
 
Inte helt tokig, om ni frågar mig. Mönstret kommer från Allt om handarbete nr 1/2014. Jag har aldrig köpt den förut, men det fanns fler fina mönster i det numret.
 
Tyget är en courtellejersey från Ohlssons och som jag tvättade innan jag började klippa, precis som jag brukar. Karin, som jag köpte tyget av, sa att det skulle krympa ca 10% och det stämde nog. Men det är ett helt underbart tyg. Lagom kraftigt och med vackert fall. Klart värt pengarna (139 kr/m om jag inte minns fel.)


Kommentarer
carina alm

kul att läsa din blogg ha det bra

2014-03-19 @ 21:55:36
Karin

Det är himla tur att du gör som Karin säger. Snygg den blev!

2014-03-20 @ 22:40:49
URL: http://jagsyrminaegnaklader.blogg.se
Kricko

Å vilken fin! Älskar färgen också, lite rostish...

2014-03-26 @ 22:35:32
URL: http://klipptochskuren.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0