Sytt lite nytt

Och jag syr och syr fast jag egentligen borde ägna lite tid åt mitt CV och jobbsökning. "Jag ska bara sy den här klänningen och sen ska jag sy en jumper till mamma och sen har jag en idé om en tunika till Christin och sen ska jag sy en klänning till (för man kan faktiskt inte ha för många)" och så vidare...
 
Det där rutiga bouclétyget som jag köpte i Rinkaby och som skulle bli en dräktjacka till jeans blev något helt annat. Efter en stunds överläggning med mig själv insåg jag att en dräktjacka förmodligen inte skulle användas så ofta. Så då sydde jag 
 

en klänning. Fint att ha på jobbet. Måste passa på medan jag har ett jobb. Sen ska jag hasa runt i mysisar...

 
Kanter runt hals och ärmslut på skrådden.
 
 
Invisible pockets. Nästan.
 
Det är nåt med mig och orangerutiga klänningar.
 

Den här sydde jag i höstas
 
 
och den här för tre år sedan. Fast det här är en annan typ av rutor.
 
Anna fick en onepiece av sina syskonbarn som jag tror hon har använt rätt flitigt. När vi var i Rinkaby kollade hon på päls/teddy, men det fanns ingen tunn och smidig. Hon ville nämligen ha en lite varmare onepiece, för ibland kan det vara lite smådragigt i deras hem. Jag visste att jag hade en del pälsfleece i källaren, dock i babyrosa och ljusblått, och lovade Anna att sy något varmt av det. Hon var dock tveksam till färgerna, men jag övertygade henne om att funktionen är viktigare än utseendet. Och jag lovade att sy öron på huvan.
 
När jag sedermera kom hem hittade jag flera meter av en lite tunnare pälsfleece i en inte helt oäven färg.
 
 
Det blev inga öron på huvan
 
 
som jag fodrade med ett blankt, lite stretchigt, 70-talsinspirerat tyg som passade så jäkla bra i färg.
 
 
Jag fodrade fickorna med samma tyg. Paketet blev i alla fall babyrosa.
 
 
Anna skickade en bild, men jag publicerar den inte här för jag har inte frågat henne om jag får det, men jag ska säga att den passade alldeles utmärkt och hon var jättesöt i den. 


Kommentarer
Karin

Snyggt!

2013-03-12 @ 22:34:07
URL: http://jagsyrminaegnaklader.blogg.se
Cecilia

Vilken härlig blogg och fina alster! Så kreativ och talangfull har du nog ett nytt jobb innan du ens hunnit sy klart nästa projekt!

2013-03-15 @ 19:19:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0