Vänd dig inte om

Det var meningen att denna veckan skulle bli min sista på G4S, men ödet (eller chefen?) ville annorlunda så jag blir kvar även hela april. Jag får se det som en månads respit. I fredags trodde jag att det var sista dagen jag jobbade med Anita, eftersom hon skulle vara i Stockholm hela den här veckan och ledig imorgon, så vi förberedde oss för det oundvikliga slutet. Vi bestämde oss för att bara liksom gå  och säga hej. Låtsas att det var en vanlig fredag. Önska varandra trevlig helg. Jag spelade ändå lite Mats Bergmans till hennes stora förtjusning.
 
 
Nåmen allt detta var ju då helt i onödan eftersom jag blir kvar och vi kommer att ses på tisdag igen. Hur det kan bli. Vilken tur att vi inte grät och tjafsade och höll på. Inte för att någon av oss skulle göra nåt sånt, men ändå.
 
Nu känner man äntligen att det går åt rätt håll. Solen skiner på dagarna och snön smälter mer än vad man kan tro. Vi har varmare häruppe än vad de har i Skåne, åtminstone på morgnarna och jag försöker att inte vara skadeglad men lyckas dåligt.
 
Facebook fylls av vackra vårbilder och jag är inte sämre, men jag publicerar dem här istället. Det här är bilder från i lördags då jag och Malin gick isvägen från norra till södra hamnen i Luleå (som ju är en halvö). 4,7 kilometer. Underbart.
 
 
 
Det är Bergnäsbron som syns därborta. Alla som kommit med flyg till Luleå har åkt över den.
 
Och det är ingen risk att jag någonsin glömmer bort min nuvarande arbetsplats. Inte så länge det finns ett crew som anammat namnet.
 
Brospann under Bergnäsbron
 
Skutvikens industriområde
 
 
Viadukt över Svartöleden
 
Det var ju inte bara i fredags jag var ut. Som den festprisse jag är kunde jag inte låta bli att köra ner till Skelleftehamn där Drifters spelade. Det var dessvärre inte sådär fruktansvärt mycket folk, men det var kul, Drifters var kanonbra och som vanligt i Skelleftetrakten, var det en väldigt dansant publik. Jag stannade kvar lite efteråt och surrade med Erica innan jag körde hem. Jag föredrar det mot att komma tidigt, då jag får för mig att dansbandartister, liksom alla artister, vill ladda lite upp lite inför sina fyra speltimmar och då kan de ju få vara ifred. 
 
Imorgon är det torsdag och då skall jag dansa till Mats Bergmans i Piteå. Ska bli jättekul för de är kanonbra! Sen är det påsklov ända till på tisdag. Ska försöka hitta en snödriva att ligga och lata mig i.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0