Den bästa dagen!

Det har knappast undgått någon att jag numera är arbetslös. Ett tillstånd som i sanningens namn inte är helt fel såhär på sommaren, men som rent ekonomiskt är en katastrof. Sen vill man ju förstås jobba och finnas i ett sammanhang. Jag har därför, tro det eller ej, sökt lite jobb. Jag har dock förbehållit mig rätten att vara en smula kräsen, d v s uteslutande sökt jobb som för mig verkat spännande och intressanta. Så var det med det jobb på Folksam som jag sökte i mitten på maj. Det stod i princip "Boel, this is for you!" 
 
Jag skickade förstås in min ansökan. Dagen efter fick jag ett test på nätet och därefter fick jag vara med om en telefonintervju och sedan en intervju irl. Det är inte ofta jag har varit med om en sådan, så självklart var jag en smula nervös, men tänkte att jag skulle vara mig själv. Det verkade vettigast. 
 
Sen uppstod förstås det problem. Vad skulle jag ha på mig? Jag ville egentligen ha en vanlig långärmad skjortblus, men alla mina hade krymp på bredden och jag hittade faktiskt ingen med tillräckligt långa ärmar på stan så du gjorde jag det alla andra skulle gjort i samma situation - jag sydde en tröja.
 
Jag till och med KÖPTE tyg enkom till ändamålet. Tunn sweatshirttrikå på Ohlssons. På axlarna sydde jag röda knapphål och använde de pepitarutiga knapparna jag hade i min knappburk. 
 
 
Ärmarna sydde jag förstås tillräckligt långa. Det brukar vara dåligt med ärmlängden på köpeströjor.
 
 
Jag är jättenöjd med min jobbsökarjumper och intervjun gick bra. Sen har jag väntat och väntat och väntat... Slängts mellan hopp och förtvivlan men bestämde mig ändå för att vara positiv. Om det till äventyrs skulle gå åt skogen fick jag väl hantera det då, sa jag till mig själv. Ett par timmar i fosterställning och sen upp i sadeln igen.
 
I morse ringde de och sa att jag kan börja den 19 augusti. Jag hoppas ni förstår hur FRUKTANSVÄRT glad jag är! Hela dagen har jag gått omkring med ett leende på läpparna och det känns inte som att jag någonsin kommer att sluta med det.
 
Ikväll firar vi med sushi på Odod. Because I´m worth it! Ha en bra midsommar, alla mina läsare!


Kommentarer
Michael

Hej!
Grattis till jobbet! Fasiken va kul för dig!
Trevlig Midsommar!

Midsommar Kramar! Michael!

2013-06-20 @ 18:37:45
Danne

Grattis Boel!! Men å andra sidan. Vem kan undgå att anställa dig efter gjord intervju?? :) Roligt roligt!!

2013-06-20 @ 19:21:10
Elisabeth Welén Svensson

Grattis till jobbet.....det kommer gå jättebra...:)Trevlig midsommar...:)

2013-06-20 @ 20:10:34
Ethel

Jätteroligt, stort GRATTIS till dig Boel, är jätteglad för din skull.
Jag har upplevt känslan själv så jag förstår dig så väl.
Så härligt när det kändes så rätt från första början, och sen blev tjänsten din :)
Njut av midsommarhelgen och unna dig allt roligt under denna sommar som är DIN här och nu stund.
Kram från mig! (även gubben min är glad för din skull)

2013-06-21 @ 17:23:48
Cecilia

Grattis! Ny turtröja!

2013-06-23 @ 22:56:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0