Fridaflytt

Livsandarna har börjat vakna. Det är kanske inte vår i luften ännu. Anledningen till att jag känner mig lite gladare, mer avslappnad och utvilad är nog snarare min utflykt till Blekinge förra helgen. Slutet på min G4S-tid närmar sig och den här veckan har vi tagit emot ett antal nyfikna och positiva adepter som vi skall försöka lära allt vi kan. För min del lär det gå ganska snabbt...
 
På lördag sätter sig Frida på tåget mot Halmstad. Där väntar tre månaders grundläggande militär utbildning. Det innebär att hon inte längre kommer att dela lägenhet med Ellen. Jag och Janne har därför fyllt våra bostäder med Fridas bohag. Tur att jag bor ganska stort ändå. 
 
Med höstens ryggskott i färskt minne lät jag bli att bära grejer men jag hjälpte till att städa litegrann i alla fall. Små saker som tog lång tid. Plattorna på spisen och golvbrunnen i badrummet. Jag konstaterar stolt att jag numera är tämligen härdad och tänker tillbaka på de första åren som nyskild, då jag ibland övervägde att bli sambo med i princip vem som helst, förutsatt att han lovade att ta hand om den grå geggan som är resultatet av långa hårstrån och tvål- och schamporester i förening. Jag tog dock mitt förnuft tillfånga, stålsatte mig och klarar numera av sysslan utan att klökas nämnvärt.
 
Ikväll hade Ellens föräldrar fixat det mesta när jag kom så jag tog hand om lite småfix innan vi tömde lägenheten på sin sista pinal.
 

Och de vidriga halltapeterna slipper man se igen.
 
 
Nyseparerade men glada ändå!
 
 
Tänk att min Fridolina skall bli militär!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0