Stök och bök

"Kinderna var fortfarande röda av ilskans rodnad" skrev Camilla Läckberg på sidan 19 i sin första roman Isprinssessan och då slutade jag läsa. Jag tror att det var den boken och inte Predikanten. Nå, Camilla tjänar massor av pengar trots den språkliga fadäsen. Fel kan ju alla ha. 
 
Idag blev mina kinder röda av skam. Det har nämligen varit folk i lägenheten och åtgärdat de fel som uppdagades vid garantibesiktningen efter revoveringen. Jag hade ingen aning om att det överhuvudtaget var något fel på min lägenhet så jag trodde det var lugnt men det var det alltså inte. Hade jag vetat att det skulle springa folk överallt i mitt hem så hade jag nog i alla fall bäddat sängen och kanske dammsugit upp de allra största dammråttorna.
 

Här i vardagsrummet sitter jag och stickar och kollar mönstertidningar. Målar naglarna och annat viktigt.
 
 
Syrummet ska vi inte prata om. Det är proppfullt och kräver en ny strukturering. Det har nämligen börjat dyka upp små tygfilialer på andra ställen i lägenheten och dessa måste förstås omedelbart bort.

Jo, lilla resväskan ligger i hallen och väntar på att bli packad. Jag åker till Stockholm vecka 12 och det är ju alldeles för snart för att bära ner den i förrådet. Känns klart ovärt.
 
 
Men jag skulle ju i och för sig kunna klämma in den i förrådet uppe, alltså Björns rum, för där står redan en del av Fridas bohag.
 
 
Nu ska ju inte det stå där i all evighet. Bara jag blir arbetslös så ska jag nog lyckas hinna göra plats i källaren för detta.
 
Och redan till helgen tänker vi åka till Myrorna med resultatet från den senaste garderobsrensningen. 
 
 
Men om detta vet inte hantverkarna någonting för jag var ju inte hemma och kunde förklara mig, utan de gick säkert omkring och förfasade sig... Så nu sitter jag här och skäms även om det är ganska dumt.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0