New shoes

Torsdag är det imorgon och prick en vecka kvar för kundcenter i Boden. Sen slutar de flesta och vi är några stycken som är kvar ett tag till. Folk droppar av fast inte tiden är ute. Detta är andra veckan vi har fått klara oss utan Siri.
 

Det har väl gått hyfsat. Vi har ju Marielle, men hon försvinner på fredag. Håhåjaja, jämmer och elände.
 
Igår åkte jag in på stan som hastigast eftersom jag skulle in på apoteket. Mittemot apoteket i Smedjan ligger skoaffären Nilson. På nåt jäkla vänster var det som om en osynlig hand ledde mig in i butiken. Det visade sig att de hade tokrea och självklart fanns det ett par skor som i princip ropade på mig.
 
 
Till mitt försvar: Jag behövde ett par vinterskor att promenera i. Dr Marten är väldig hala. Sulan blir hård i kyla och det är som att halka omkring i träskor. Ecco-kängorna får jag skavsår av och det har jag fått sedan de var nya. Kan bara inte gå långpromenader i dem.
 
 
De här är grymt sköna och jag köpte 38 så det ryms en socka i dem. De är vattentäta och det bästa av allt är priset. Jag betalade 31,2 % av det svindyra ursprungspriset. Oj, så nöjd jag är.
 
Ikväll vann Lasse Stefanz en Grammis för Årets dansband, och vips fylldes fejjan och instagram av ifrågasättande människor. (Ja, många gratulationer också förstås.) Och visst, det hade varit minst lika kul om t ex Streaplers eller Elisas hade vunnit, men det är ju de facto så att LS säljer i särklass flest skivor i Sveriga så därför är det kanske inte så konstigt att de vann. Jag gläds åt deras framgångar för jag tycker att de förtjänar dem. Och nej, Lasse Stefanz vinner inte varje år. Benny Anderssons Orkester vann i fjol och de har faktiskt fem grammisar som årets dansband. Men som sagt, man får vara glad åt att det faktiskt var ett dansband som vann.


Kommentarer
Siri

Behörighetskoder och larmloggar klarar jag mig fint utan men min bittra lilla tjejhörna saknar jag desto mer! <3

2013-02-20 @ 22:47:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0