och den sol som värmt har blivit kall och blek

Jaha, här sitter man och har lite söndagsångest, precis som det ska vara när man jobbar. Eller...? Nä, jag har inte ångest över jobbet. Det är bara själva uppstigandet på morgonen som jag tycker är så fruktansvärt, men det har säkert framgått vid tidigare blogginlägg...
 
I fredags var jag på den första after worken. Vi var inte så många men det värmer i hjärtat att det finns kollegor som gärna vill lära känna oss och därför ser till att ordna en stunds umgänge på fritiden. Det blir bra, det här! Och fredag som kommer är det surströmmingsfest på jobbet. Bara så ni vet, alla som tänkt bjuda upp på Björknäsparken på kvällen när Drifters spelar. Kanhända jag rapar lite lök.
 
I fredags åkte jag till Boden och dansade till Jive. Det var Blender i Käcktjärn och där hade det förstås varit mycket folk, men det var en hel del i Boden också. Det händer att jag, när jag kommer in på parken, ser mig omkring och tänker "Herregud, vem ska jag dansa med här då?" men på nåt märkligt vis rullar det på och det slutar med att jag har haft jättekul. Fredagen var inget undantag. Jive spelade som vanligt jättefin dansmusik. Många goa bitar som man inte hör så ofta. I fredags stod Andreas Klar bakom (eller framför, beror på...) keyborden och vikarierade. (Ja, han  spelade faktiskt också.)
 
På lördag morgon sken solen allt vad den orkade och jag och Malin drällde lite på stan. Satt ute och fikade på Condis, men sen blev det bråttom hem. Klockan 18:40 gick danstaxin från Boden och Bredsele var målet. Där spelade Jannez, men tyvärr var det nog inte fler än typ 160 gäster. Det var ju ändå gott om jobb för en händig kvinna, men trist för arrangörerna. Jannez var i alla fall jättebra som vanligt.
 
Här hemma är det rörigt något så fruktansvärt. Förutom att den vanliga städningen är våldsamt eftersatt så har jag planerat att göra en del lite större förändringar i lägenheten, men plötsligt är min fritid starkt begränsad. I morse skulle jag bara torka av köksbänkarna lite mer noggrant, men det ena gav det andra och innan jag visste ordet av hade jag torkat av alla skåpluckor och skurat ur diskbänksskåpet. 
 
 
Det har, i ärlighetens namn, varit så jävla grisigt i flera månader. En massa stänk av odefinierbara substanser under hinkarna och på luckornas insidor. Nu är det rent och fräscht med rosa skyddspapper i botten.
 
Även idag har det varit sjukt varmt. Björkarnas blad har börjat gulna men temperaturen har legat en bit över tjugo grader i skuggan. Jag tog med mig Malin och Björn till kyrkbyn där vi köpte middag i grillkiosken där Katarina jobbar på helgerna. Det var fint att sitta ute i solen mitt bland alla kyrkstugor.
 
 
Sen blev det lite övningskörning med Malin. Trots att hon inte har kört på säkert ett par månader så kändes det som att hon satt vid ratten igår. Det är så roligt för varje övningskörningstillfälle är det bästa hittills, trots att jag är en helt värdelös pedagog. Nästa gång ska vi träna lite parkering, men fickparkeringen överlåter jag till den körskola hon väljer p g a min fickparkeringsfobi. En gång i världen fickparkerade jag med vår van på en plats där det redan stod en bil och sedan dess har jag stor respekt för dessa längsefterparkeringar. Volvon som redan stod på platsen blev duktigt skrynklig medan jag gick ut och torkade bord dess blå färg från vår van. Alla borde köra jänkare...
 
 
Jag tog en liten bild precis innan Malin körde över gamla Gäddviksbron. Vackert var det i kvällssolen.


Kommentarer
carina alm

alltid lika kul och läsa din blogg

2013-08-26 @ 21:30:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0