Fortfarande före fest

Eftersom vi redan dukat och gjort i stort sett klart redan på torsdag så kunde vi ta det lite lugnt på fredag. Thomas och Sigge hämtade fler norrbottningar och jag tärnade grönsaker i parti och minut eftersom alla nerresta gäster skulle äta tacos hos "oss" på kvällen. 
 
Jag hann också toppa Annas hår under överinseende av Söt-Sune i papperskassen.
 

Solen sken och det var så varmt och skönt att vi kunde ha ytterdörren öppen.


På kvällen åt vi gott och hade det trevligt.
 
 
Lördagen bjöd på samma härliga väder. Anna E och jag hjälptes åt med frukten som skulle vara tilltugg till välkomstdrinken.
 
 
Eftersom Thomas är en levande tidtabell visste han precis när tåget med Harriet, Urban, Anna-Lena o Sigge skulle passera. Det var dock ett par minuter försenat, men vi stod alla på bron och vinkade  när det passerade. Thomas hade t o m en flagga som han viftade med. Vi syntes förstås och våra vänner i tåget vinkade glatt tillbaka!
 
 
Lägg märke till den hastiga snösmältningen. Jämför gärna med bild i förra inlägget.
 
Till slut blev det dags att börja åka till Saltsjöbaden och göra klart de sista förberedelserna.
 
 
Anna och jag hittade en egen loge (alltså lååsch) på övervåningen och vi konstaterade att den hade passat ypperligt som syrum. Tänk att sitta där och pyssla vid symaskinen och samtidigt kunna titta ut över havet!
 
 
Fast vintertid skulle man nog behöva lite infravärme då det är enkelglas i fönsterna...
 
 


Kommentarer
Ethel

Vilken trevlig läsning, ni har en sån fin vänskap i ert "gäng", jag blir varm o glad att läsa om era gemensamma träffar ;)
Tur att Blekinge vände den soliga sidan till, kanske du till slut lockas att flytta söderöver.

2013-04-09 @ 23:31:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0