Nu blir kvällarna kyliga och sena

Jag tror att allt hopp är ute nu. Efter en regnig och blåsig vecka är det idag uppehåll men inte varmare än 14 grader, vilket man i o f s kanske får vara nöjd med, men då det enligt almanackan obönhörligen har blivit september så har vi också kommit till avdelning sandal bort. Som en följd av denna bör också strumpbeståndet ses över. Men nog känns det lite tungt och jag håller tummarna att hösten blir sådär solig och fin som den kan vara, även om den inte har börjat så bra...
 


Det är tyst här under veckorna och det beror på att jag först kliver upp i svinottan, sen jobbar jag och när jag kommer hem brukar jag umgås lite med de andra som bor här innan jag slutligen stupar i säng strax efter 21. Eller 22. Ibland ännu senare. Nu har ju alla härligt smaskiga tv-serier satt igång och man hinner knappt med i svängarna mellan Färjan, Playa del Sol, Lyxfällan, Det okända och sist men inte minst - Hollywoodfruar. Kulturutbudet är, som ni ser, enormt. Något som också måste vara enormt är storleken på den kudde vilken man måste dyka in bakom någon gång då och då, särskilt när man ser på Färjan. 

Jag har alltså ingenting att skriva om på vardagarna. Inte mer än om vad vi ätit till middag. Jag har inte sytt på ett tag heller, men däremot stickat lite tjocksockar som snart skall åka ner till Alingsås. Varje vecka avrundas dock med en helg som börjar någon gång under fredagens eftermiddag. Då brukar nämligen mina närmaste kollegor och jag bli lite fnissiga och flamsiga och vi tappar eventuellt en smula av vår effektivitet under den sista timmen. Nu i fredags åkte jag raka spåret hem och som vanligt kände jag mig alldeles för trött för att åka tillbaka till Boden, men där spelade King Edwards och jag ville verkligen höra dem, så jag tog mig själv i kragen. 

Först hämtade jag dock en platt-tv som jag skruvade ihop innan jag lämnade över ansvaret för kanalinställningarna till Malin och Adam och drog iväg. Jag är förmodligen den sista personen ni känner som haft   tjock-tv men nu är det slut på det!

Jag kom fram till Boden lagom till paus och det var ju i och för sig bra för jag bjöds på kaffe och hembakta bullar i logen. Bättre sent än aldrig!
 
 
Gossarna i Härjedalsbandet King Edwards var på ett strålande humör och verkade tycka att allt var toppen. Det var det också, det märkte jag när de började spela efter paus. Riktigt jäkla bra är de! Och så spelar de ju live, vilket ger dem möjlighet att styra tempot på låtarna utifrån vad publiken verkar vilja ha. De fick mycket applåder och jubel och stämningen var allmänt på topp, trots att det inte var så himla mycket folk. Det kan ha berott på regnet, men det är ju också så att många är rädda för nya orkestrar. De kanske tror att de bits, vad vet jag?
 
Håkan
 
 
Åke
 
 
Thord
 
 
Mats
 
 
 
Igår var jag på stan lite snabbt med Katt, Malin och Adam. Jag passade på att köpa lite nytt garn, och var tvungen att parkera utanför garnaffären. Jag HATAR HATAR HATAR att fickparkera. Folk tittar (inbillar jag mig) när jag backar om och håller på och flera stycken fick för sig att jag var på väg därifrån och ställde sig och blinkade in på "min" parkering. Lååååångnääääsa!!! 
 
 
Det ÄR svårt att veta var man har hela Saaben, det tycker glädjande nog även min bror som också har den goda smaken att köra en 9-5:a.
 
Katarina har städat sitt rum, som också fungerar som syrum, och när det var klart blev jag så glad och inspirerad att jag genast fållade ner ärmarna på den rutiga, illa mönsterpassade kavaj jag köpte billigt på HM i våras. Dessvärre är jag rädd att jag aldrig kommer att använda den just för att den är illa mönsterpassad och därför ser oerhört billig, nästan gratis, ut.
 
Men i morse vaknade jag flera timmar tidigare än alla andra så efter söndagsbadet satte jag mig vid köksbordet och ritade av ett mönster till en bikerjacka jag ska sy. Det tog två timmar, men är värt varenda minut hoppas jag.   Jag hittar alltså på allt möjligt för att slippa städa, något som verkligen verkligen skulle behövas. Usch...
 
Anna har förresten bloggat om årets trädgårdfest HÄR! Så många fina bilder!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0