Silvermåne över bergen

Igår morse vaknade jag av mig själv, förvånande nog. Klockan var 06:53 och det var ju inte så bra med tanke på att jag måste gå ner till garaget prick 7 för att hinna hämta mina kamrater. Jag hade alltså hela sju minuter till mitt förfogande och på dessa skulle jag hinna klä på mig, måla mig samt äta frukost. Kanske något mindre, eftersom jag förvånat stirrade på telefonen i kanske en minut innan det i mitt omtöcknade tillstånd gick upp för mig att det inte var läge att snooza. Jag fick förstås prioritera bland göromålen och jag valde att klä på mig eftersom det var minusgrader ute.
 
Allt gick bra och väl på jobbet blev jag omhändertagen av mina fina arbetskamrater. Då jag inte hunnit äta något (överhängande risk för svimning) blev jag erbjuden frukt och yoghurt och jag fick låna kontanter så jag kunde köpa en smörgås när Opalen-David kom med mackor och lunch. Dagen blev alltså inte alls sådär förryckt och obalanserad som man skulle kunna tänka sig utan mer som vilken dag som helst. Bortsett från sminket då.
 
På kvällen var Ulrika och jag på spökvandring i Gammelstad. Medan fjolårets vandring ägde rum bland kyrkstugorna och runt kyrkan så var den här placerad på friluftsmuseet Hägnan. Vi träffade en bödel, en mara, flera gengångare och lite andra väsen. Förra året ösregnade det men i år var det stjärnklart och nästan fullmåne. Det blev en jättehäftig kväll men jag hann bli ordentligt genomkall, så det blev ett varmt skumbad när jag kom hem. 
 
 
I morse hade jag planerad sovmorgon och det är förstås att föredra framför ovan nämnda variant. Min kollega skulle till tandläkaren så därför bytte vi pass och jag jobbade till 18 istället för henne. Imorgon är det återigen fredag och om två veckor är jag i Vemdalen!


Kommentarer
Michael Strandberg

Tjena moss!
De ska bli verkligen kul i Vemdalen!
Vi syns och höres!
Trevlig Helg!
Kraaamen Michael

2012-10-26 @ 18:45:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0