Det är ljus över stränder och näs

Jodå, jag är medveten om att uppdateringarna på bloggen inte duggar särskilt tätt. Har som inte haft tid bara. Men nu tar jag fem minuter från min värdefulla sömn för jag sitter här och är sådär nöjd som man kan vara när man fått nånting gjort som man gått omkring och gruvat sig för ett tag. Vi pratar alltså däck. Vinterdäck. Sist jag rörde vid ett däck, för några veckor sedan, blev jag liggande i nästan en vecka och jag är fortfarande inte återställd. Det kritiska läget är just rulladäckhöjden men också diskmaskinshöjden. För högt för att böja benen och för lågt för att kunna vara rak i ryggen. Min snälle bror Håkan har i alla fall offrat flera av helgens timmar på mig. Jag har inte behövt göra något tungt alls. Bara flyttat centrumplopparna (ni vet, de där som det står SAAB på) mellan däcken samt märkt upp sommardäcken med vit krita. Det senare lyckades jag väl inte så bra med eftersom jag såg att jag skrivit VF på två stycken...
 

Det var i alla fall soligt och fint så det gick ingen nöd på mig där jag satt och övervakade arbetet.

 
I morse var fick jag än en gång dra på mig arbetsbyxorna och jag insåg att jag faktiskt trivs i dem. Kan man gå till arbetsförmedlingen och säga att "Jag tar gärna ett jobb där jag får ha arbetsbyxor!"?
 
 
Jag insåg också att hallspegeln behöver putsas...
 
Efter att ha hämtat min bror och sommardäcken åkte vi till hans jobb där min brorson redan väntade. Så tvättade vi av bil och sommardäck. Ja, eller vi och vi... Jag sprayade i alla fall på avfettningen.
 

Min brorson Peter har en välskött Volvo. Väldigt välskött.

 
Nu känns det riktigt riktigt bra. Håkan erbjöd mig att ha däcken i hans garage och det känns så jäkla skönt att slippa rulla dem genom källargången och klämma in dem i mitt redan överfulla förråd. Bilen är ren på utsidan och hyfsad på insidan. Kupévärmaren är på plats fast jag hoppas ändå att vintern dröjer ett tag till. Det var riktigt nära i tisdags.

 
Snö på bilen innebär att badsäsongen inleds. Det är det enda som hjälper när man fryser ända in i märgen. Ja, det finns kanske andra metoder också...
 
 
Nåmen, det var väl allt då? Förutom att jag har sytt en klänning.
 
 
70-talsinspirerad av ett kraftigt jerseytyg som jag köpt på Gittes i Rinkaby. De svarta detaljerna på fickorna samt kragen är av lack. 
 
 
Jag är riktigt nöjd. Faktiskt.
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Däck

Alltid uppskattat med människor som hjälper till!

2012-10-22 @ 17:22:43
URL: http://www.xn--rezulteo-dck-pcb.se/
Ethel

Helt klart ska du vara nöjd, både med klänningen, med arbetsbyxorna, med din supersnälla bror och brorson.
Härligt med omtanken om dig finaste Boel :)

2012-10-22 @ 23:51:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0