Ur led är tiden

Det var fem plusgrader i morse när vi åkte till jobbet och ändå stod jag med ullkappan i ena handen och dunjackan i den andra och visste inte riktigt vilken jag skulle ta. Jag vill ju inte frysa. Det slutade med kappan, men med en kofta under eftersom jag har en tunn blus idag.
 
Den andra juni dansade jag till Titanix på den öppna logen i Käcktjärn. (Jag skrev om det HÄR.) Det var två plusgrader och jag var klädd såhär:
 
 
Ja, och så hade jag en röd tröja för att inte frysa. Nu, den 22 november, skulle jag aldrig komma på tanken att vistas utomhus i denna lätta klädsel, fast termometern faktiskt visar tre grader mer än den här kvällen. Visst är det konstigt?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0