Don't drink that coffee! You'll never guess. There was a fish in the perculator!

Vi firar ju inte Mors Dag. Inte sådär traditionellt med tårta och sånt. Fast jag och Katt köpte en prinsesstårta och åkte till mamma en sväng och sen var vi förstås bjudna till Frida på middag så det var väl i och för sig för att jag skulle slippa laga mat på "min" dag. Så ok, vi firar väl litegrann då...

Efter jobbet idag åkte jag ut på stan och köpte jeans till Björn när Frida ringde och frågade om jag inte råkade ha någon dansbandsaffisch. Hahaha! Har påven en konstig hatt? Bajsar björnen i skogen? Har Boel någon dansbandsaffisch? Det är ju inte så att jag drunknar i dem, men nog har jag ett antal i källaren. Jag har dock rensat ordentligt och bl a haft med mig till Östhammar-Martin, som behövde fylla på förrådet efter att deras danshall brann ner för några år sedan. Jag frågade aldrig vad Frida skulle ha den till, men det fick jag veta när jag kom hem...

Tjejerna hade nämligen under dagen gjort en home-makeover av balkongen. Skurat golvet och möblerat den med loppisfynd. Åh, vad glad jag blev! Jag har hittills bara haft två plaststolar som jag nästan aldrig suttit i, mest p g a att jag bara har sol därute på kvällen.







Det var detta Frida skulle använda affischen till! Vem har det läckraste bordet?



Och som pricken över i hade de köpt de sista lakritsploppen på Willys... Jag har ätit upp den ena och tänker nog spara den andra till något speciellt tillfälle. Till imorgon t ex, för då är det fredag och det är ju lite speciellt. Händer bara en gång i veckan. Jag törs inte gömma den eftersom risken är sjukt stor att jag glömmer bort den och att den är oätlig när den dyker upp. Det har hänt förr.

Egentligen skulle jag och Frida gå en promenad, men när vi väl hade ätit och jag ringde henne så orkade varken hon eller jag. Så jag har istället ägnat kvällen åt att klippa ut en blus och en t-shirt, som jag ska försöka hinna sy på lördag. På söndag skall jag och Björn gå körkortsutbildning så att han äntligen får börja övningsköra. Blir säkert jättekul. För honom.



Katt har haft datorn och gjorde först en liten discomakeup som hon tvättade bort before she went cat skull...



Förra fredagen var jag och Ulrika på Björknäs och dansade till suveräna Donnez men först var jag på supertrevlig after work på jobbet.

Imorgon är det fredag igen (Jäklar, vad det går undan!) och jag har, för ovanlighetens skull, två danser att välja mellan. Det är Jontez på Björknäsparken i Boden och Titanix på Käcktjärn utanför Piteå. Jag har inte den blekaste aning om vad det blir. Käckis kan bli nog så kallt, fast å andra sidan känns det som att om jag ska åka dit nånting alls i sommar så är det imorgon. Titanix betraktas tydligen lite som ett mogenband av de yngre så oddsen torde vara ganska höga att det blir rätt blandad publik. Jontez är också jättebra, men jag får ser var jag hamnar. Kanske hemma!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0