Aktivitet i syverkstan

Jag drabbas ibland av akut syabstinens. I mitt huvud pågår det ständigt en planering av olika projekt och en schemaläggning av dessa. Tyvärr dyker det ständigt upp faktorer som innebär att jag inte kan följa mina tidsplaner och allting förskjuts. Jag kan t ex tänka att "på söndag hinner jag sy en kjol och sen hinner jag rita mönstret till min onepiece och om allt går vägen kanske jag hinner klippa ut tyget till både den och den rutiga klänningen." Fast då glömmer jag bort att jag dessutom vill äta, hälsa på mamma, kolla facebook, gå en promenad... Så uppstår en liten stress över det jag vill göra men inte hinner.

Sen har jag lite andra hang ups som kan hindra mig. Jag tycker det är sjukt störande om det är stökigt i syrummet. Likaså om det står två Ikea-kassar med ren tvätt i hallen som vill bli omhändertagen. Men ikväll struntade jag faktiskt i allt detta och sydde klart kjolen som jag klippte ut nån-gång-när-det-nu-var.

 

 

Jovars, rätt ok om jag får säga det själv. Tyget köpte jag i hos Gittes i Rinkaby utanför Kristianstad i somras. Av alla tyger jag köpte är detta det första jag sytt något av...

 Anna beställer ofta mönster från voguepatterns.com och jag passade också på nu när de ändå hade rea.



Vi får se vad det blir av detta. Jag älskar verkligen modellerna, men har alltid problem med skor. Men som sagt, Converse passar väl till allt, eller...?


Kommentarer
Karin

Mycket fint =) Var har du hittat bältespännet?

2012-03-01 @ 22:10:49
URL: http://jagsyrminaegnaklader.blogg.se/
Ethel

Så snyggt, och vad kan det vara för ett mönster till en sådan kjol. Verkar vara en sån som lätt blir en favorit. Måste få säga att du är jäk---t snygg i detta, toppen bra bilder.

2012-03-02 @ 22:38:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0