It's happy hour in France

Så kom jag bara på en dag att jag ju faktiskt skulle kunna ta semester en ynka dag, bara sådär! Så jag frågade mina chefer och det gick ju kanoners, så nu sitter jag här, kvart i ett en helt vanlig fredag, nyuppstigen och nyäten. Och det var inte lunch jag åt, hehe.

Igår var det premiär på parken i Skellefteå med dans till Drifters, som för kvällen hade ny basist, nämligen Morgan Korsmoe som tidigare spelat i Larz Kristerz. Det blev en kanonkväll på många sätt. Först och främst kom jag dit i tid, bara en stund efter åtta. Sedan visade det sig att Linus och Jamie var med, vilket var helt otippat. Anna, Jörgen och lilla Maja var också där före paus vilket fick till följd att jag tillbringade större delen av kvällen i logen.



Morgan gjorde en kolossalt lyckad debut i Drifters. Lyhörd och "på tå" tog han en självskriven plats och ingen kunde ana att det här var hans första kväll. Det blir kanon det här!



Den som var gladast över Morgan var nog kanske ändå Jamie, som förtjust lade rabarber på hans resväska och glatt använde den som gåvagn.



Pojken verkar f ö ha en förkärlek till resväskor rent generellt, och han lyckas onekligen upptäcka andra användningsområden. Den här lilla grå väskan fick bli stepup-bräda.



Jodå, jag dansade några danser också. Och så lappade jag bilar med Björknäsparkens program, så långt de räckte. Det är ingen dans i Täfteå till helgen så jag hoppas att västerbottningarna hittar vägen till Boden ikväll, för då spelar Kindbergs.

Och Drifters då? Har de legat av sig? Blivit trötta? Tråkiga? Tappat geisten? Absolut inte! Farao, så bra de är! Oj, så glad man blir av att höra dem och så sjukt bra Erika sjunger!



Ja, ok, inte på den här bilden då...



Stellan gav, som vanligt, ALLT!



..liksom Tim...



...och Ronny.

Någon gång under sista dansen gav en liten hjälte upp och somnade gott i pappas famn.



Ibland känns inte det där mormorsordet så himla skrämmande. Jag skulle nog klara det i alla fall....



Trots att det var mulet var sommarnatten ljus och jag gäspade inte en enda gång under den 14 mil långa hemresan.

Ikväll är det, som sagt, Kindbergs på Björknäsparken. Förr kallade vi Kindbergs och Sannex för damorkestrar för det var alltid så fruktansvärt mycket kvinnor när de spelade, och nu är jag faktiskt lite rädd för att det kommer att bli lite ladie´s night över hela tillställningen eftersom det också spelas fotboll ute i Europa i kväll och något säger mig att detta tilltalar fler män än kvinnor.

De män som INTE har det genuina fotbollsintresset låtsas förmodligen ändå ha det för att inte verka helt weird. Kanske är det ölen som lockar...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0