Once a day, every day, give yourself a present

Det är kanske inte det roligaste man gör, men efteråt, när man ser resultatet, så vet man att det var väl disponerad tid. Det kanske heller inte är särskilt intressant, men ni som läser detta gör det antagligen av egen fri vilja. Och tycker ni att jag ska skriva om något vettigare så kan ni ju söka upp en annan blogg.
Jag börjar nämligen det här inlägget med att visa upp min nyvaxade bil.
Det hände i lördags och det tog tre och en halv timme, men det var värt varenda minut. Efteråt blänkte den som en hund-såndärnivet i månsken. Jag avslutade med att behandla vindrutan med rain-off och det är så jäkla häftigt! Regndropparna liksom GLIDER av rutan, även i låga hastigheter. Man behöver aldrig slå på vindrutetorkarna och det är ju bra.
I fredags spelade Jive på Björknäsparken och det var förvånansvärt mycket folk med tanke på att det var skolavslutning och sånt kan ju få folk att stanna hemma. Dessutom var det Voyage i Käcktjärn. Men Jive var som vanligt jättebra. Kanske inte Sveriges största dansband, men de spelar så himla mycket bra låtar och det var massor med dansanta herrar på plats, så det blev i alla fall väldigt kul, även om jag gav upp strax efter 12-slaget.
Sedan sov jag mig i princip genom helgen. Klippte ut tyg, ritade mönster och kollade på Twin Peaks de timmar jag hade ögonen öppna. Ja, förutom de icke oansenliga antalet bilvaxningstimmarna då.
Ikväll åkte jag till Sigge direkt efter jobbet och hämtade löjrommen som jag skall bjuda Streaplers på. Viktig tradition som inte går att bryta. På hemvägen stannade jag i Sunderbyn och umgicks en stund med Frida som åker till Kvikkjokk imorgon för jobb i tre månader. Det är bara typ 29 mil dit, så jag åker väl upp och hälsar på sen i juli. Andas lite fjälluft och går på tur. Slåss med myggen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0