Is this for real, or just some crazy, twisted dream?

Sju arbetsdagar kvar till min lilla semester som jag startar mitt i en vecka. Det blir inte vilken vecka som helst utan en Streaplersvecka, och det är inte det sämsta! På fredag fyller sonen år än en gång, till helgen får jag främmande och nästa tisdag ännu mer främmande så en viss ångest inför den oundvikliga oredan alla sömnadsprojekt innebär har börjat infinna sig. Det bör röjas, åtminstone litegrann, men jag hoppas att de två andra medlemmarna i Skarin-kollektivet kan bidra litegrann.

I torsdags var det fredag och i förtjusningen över detta blev det ett besök på affären med den gröna skylten. Sex flaskor Corona inhandlades samt två cider. Bautifallatt det skulle behövas. På kvällen gick jag till en kompis med en lime och tre Coronaflaskor i en lila plastkasse. Vi kände plötsligt hur fruktansvärt hungriga vi var och stack iväg till färjan där vi åt en helt fantastisk bouillabaisse. Det kommer en bild här. De som inte gillar bilder på mat får blunda.
 


Igår blev jag lite tveksam till vad jag skulle göra på kvällen. Martinez i Bursiljum men jag kände också att det kunde vara skönt att bara vara hemma. Fast då hörde Hans och Märit av sig och frågade om jag inte ville följa med dem så jag gjorde mig iordning i en rasande fart och körde därefter till Piteå. När jag var på plats i baksätet på deras Merca frågade Hans om jag brukar köra över Kåge eller över Skellefteå.
- Öööhhhhh, sa jag. Över Skellefteå...????
Plötsligt reste sig nackhåren på mig och jag frågade:
- Vart är vi på väg?
- Till Bredsele! sa Hans och Märit unisont.
- Men va f-n! sa jag. Där spelar ju Shake! Ni hatar ju gnussare! Det är ju Martinez i Bursiljum!
Så man kan säga att jag väckte dem ur deras tillfälliga sinnesförvirring och det var då en himmelens tur, för så roligt som jag hade i Bursiljum har jag inte haft på väldigt, väldigt länge.

Angelica har gått på mammaledighet och Sandra Estberg står på scen istället för henne och det gör hon så förbaskat bra! Jag har sagt det förr och det tål att upprepas: Martinez spelar så otroligt bra dansmusik. Det finns liksom inga tveksamheter där. Och före paus körde de lite gammalt, vilket säkert var kul för de som dansade... Själv blev jag bjuden på ost, kex och kaffe som Hans och Märit så förutseende tagit med sig.
 
 
Danne, lika glad som alltid
 
Sandra i jättesnygg klänning. Likadant tyg ligger hemma hos mig och väntar på saxen.
 
Å allihop
 
Det var så himla kul! Och det var förstås inte enda och sista gången jag åker dit i sommar. Jag avbryter Malungsveckan på torsdag och åker hem för att se på Brolle i Bursiljum på fredagen. Han var i Piteå igår och skall var i Boden i slutet av augusti, men eftersom Bursiljum är en så mysig gammeldags folkpark väljer vi den.
 
 
Sen kommer Sannex och då måste jag också dit. Vi är inte bortskämda med dem häruppe och jag måste ju kolla hur min forne proffsjurykollega har det numera.
 
 
Idag har jag varit med de två äldsta tjejerna lite här och där. Vi har shoppat skor, dragkedjor, band och vlieseline
 
   
 
och nu, äntligen, börjar jag känna mig lite trött så det är bäst jag går och lägger mig innan jag piggnar till...


Kommentarer
Eva

Hon hade likadan klänning som en ut av mina töser hade köpt fr tradera,,,,

2012-06-24 @ 23:35:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0