Guldklavegalan 2012

Jo, jag är hemma igen. Släpade med mig datorn till Malung i hopp om att kunna uppdatera bloggen dagligen men det sket sig förstås. Inte i huvudsak på grund av tidsbrist, utan för att blogg.se inte funkar så himla bra sedan de gjorde om den. Ingenting som ni läsare ser, men det har skett förändringar för användarna.
 
Inlägget om Guldklavengalan har jag skrivit och försökt publicera tre gånger utan att lyckas så jag försöker väl på nytt igen. Det blir mest bilder, men jag hoppas det framgår hur ruskigt bra den var och hur j-vulskt kul vi hade!
 
Jag anlände till Malung redan på lördag kväll och kort därefter kom också Anna och Thomas och en del andra. Söndagen ägnade vi åt att promenera lite i centrum.
 
Bokhandeln skyltade tjusigt
 
och i Malung tycks man leva på stor fot.
 
Vi åkte vidare till Orrskogen där soundcheck ägde rum. Här är det Guldklavenominerade Andreas Ohlsson från Sannex som repar.
 
Jag passade på att kolla var jag skulle sitta på kvällen
 
Därefter var det bara att ge sig tillbaka till hotellet och göra sig iordning till kvällen. Minglet hade precis börjat när vi anlände.
 
Li och Thomas höll koll på schemat
 
medan Linda ansvarade för tiden. (I bakgrunden Thomas G:son och Olle Jönsson)
 
Fler mingelbilder ser du på Annas blogg HÄR!
 
Så småningom gick vi in och satte oss och galan kunde börja.
 
Skickliga Starboys gjorde ett par bejublade framträdanden. Otroligt roliga!
 
 
Thomas med sin sidekick Tony Irving
 
Erica Sjöström såg till att inte stämningen sjönk. Åh, vad hon kan sjunga!
  
 
  
 
 
Eva Eastwood och Peter Larsson sjöng en duett
 
Anders Larsson, Streaplers, blev Årets musiker. Välförtjänt!
 
Andreas Ohlsson, Sannex, sjöng
 
Thomas G:son fick årets SKAP-stipendium
 
Lotta Idoffsson sjöng
 
Wille Crafoord och Thorleifs sjöng Tre gringos
 
Larz Kristerz vann kategorin Årets album med sin Från Älvdalen till Nashville och då blev de så här glada!
 
Bert Karlsson var på plats och delade ut pris till Årets kvinnliga sångerska
 
Sten Nilsson fick tillsammans med sin bror Ebbe motta Juryns specialpris
 
Lina, Diana och Anna
 
Eva Eastwood sjöng och var prisutdelare
 
Påtagligt rörd mottog Olle Jönsson utmärkelsen för Årets manlige sångare
 
Tony pratade lite med Thorleif, som gör sin sista turnésommar innan de lägger ner
 
Lill-Babs, 74 år på papperet men vigulant som en 35-åring, sjöng och Arvingarna körade
 
Årets dansband blev Lasse Stefanz, och om nu någon tror att de börjar bli vana vid det så har ni fel. Glädjen var lika stor som sist!
 
När radiosändningen var över satt gick Cattis, Monica och jag och kikade lite på dansbanorna. Vi kunde konstatera att Date skötte sig exemplariskt.
 
Därefter gick vi tillbaka till festen och satt och pratade en bra bit in på natten.
 
Jag och Anna i våra nysydda klänningar. Min med körsbär och hennes vackert blåblommig.
 
Linus
 
Jag och söta Linda, som är sambo med Peter Larsson i Larz Kristerz. Det är alltid lika kul att träffa henne, fast det är långt mellan gångerna.
 
Wille hade stor kännedom om Luleå och de nordligaste länen. Större än jag själv har, tror jag...
 
Men även Guldklavegalor har ett slut och så småningom drog vi vidare till våra respektive hotell. Denna natt bodde jag på Skinnargården, ett "hotell" som kommer att få ett alldeles eget inlägg snart. Med många fina bilder.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0