Dagen S

Jo, jag vet att det blir mycket Streaplers men just denna vecka blir varje år en s k Streaplersvecka. Normalt brukar jag ha fullt upp med att ställa i ordning på Kanislogen, men i år var det eldsjälarna i BBK som hade koll på sucketterna och jag behövde bara fokusera på en bråkdel. Det hindrade mig ändå inte från att vara sjukt uppe i varv och prata snabbt med hög och gäll röst. Fjärilarna i magen var onödigt många, men vädret var kanon och allt förlöpte på bästa sätt.
 
 
Jag bjöd, i vanlig ordning, orkestern på middag. En liten gest som inte kostar så mycket men, såvitt jag förstår, betyder desto mer.
 
 
Viltgryta med potatis, gelé, sallad med vinägrettsås till. Same procedure as every year, men de hinner ju knappast få skörbjugg med den intervallen.
 
Efter maten blev det kaffe och bakelse tillsammans med den underbara BBK-staben. Det är så fantastiskt underbart att omges av så glada och positiva människor!
 
 
 
 
 
 
 
.
 
Sedan var det dags att köra igång det som kom att bli en kanonkväll!
 
 
 
 
 
 
Med risk för att verka tjatig, och utan att förringa andra orkestrar, men fy farao så BÄST de är! Vilket gung! Vilket driv! Vilka ruskigt bra låtar! Vilka sångare! Vilken glädje!
 
Det kan vara gott med något salt efter en svettig kväll, så korvförsäljningen vid utgången brukar vara populär.
 
 
Men för orkestern väntade traditionell förplägnad av annat slag...
 
...nämligen löjrom på tunnbröd med creme fraiche och rödlök. Mmmm..
 
Fler (och bättre) bilder finner ni på Streaplers hemsida HÄR.
 
Så hade onsdag blivit tidig torsdag och det var dags att ge sig av hemåt mot Luleå.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0