Left of the flag

När det är -15 grader och blåser, då är det jäkligt kallt. Tänkte bara informera den del av mina läsare som glider omkring på gröna gräsmattor och har två plusgrader... Men annars är det kanon! Ännu en måndag har passerat och på något sätt gillar jag måndagar. Särskilt när kvällen kommer, för då är den nästan över. Jag hade för avsikt att åka och panta tomglas samt ta en sväng ut till Myrorna och avyttra ett par säckar kläder som jag skoningslöst rensat ut ur min och Björns garderob, men polarkylan hindrade mig. Det kan bli av imorgon istället.

Igår var en riktig degdag. Klev upp redan kl 10 och skulle börja skriva recensionen från lördagkvällens folkmusikfestival, men trots att jag satt där vid datorn så ville det sig inte riktigt. När två timmar förflutit hade jag fortfarande bara 167 tecken av 3000. Namnet på festivalen och uppräkningen av de medverkande artisterna tog väl lite drygt 100 av dessa...



Men plötsligt vände det och vid deadline skulle jag istället försöka få ner texten med 400 tecken. Åh, fy farao. Jag dödade och dödade men lyckade bara krympa eländet till 3300 innan jag skickade den, men det gick tydligen bra och såHÄR blev den. Jag är nöjd.

Bäst jag satt och slet mitt hår i förtvivlan fick jag ett MMS av Anna som inte heller var så särdeles harmonisk för ögonblicket.



"Har du denna Burdan? Jag behöver support på mönster nr 104. Fattar ingenting."

Jag hade definitivt inte tid att hjälpa henne just då, vilket jag med gäll röst talade om. När jag sen ringde upp så fick hon besök av sina föräldrar och när hon ringde tillbaka låg jag i badet. Men mot aftonen fick vi kontakt och jag försökte på ett pedagogiskt sätt förklara hur hon skulle göra, men det var svårt, för att inte säga omöjligt trots att jag pratade högt och långsamt... Nä, vi enades om att jag skulle ta hem Skype, något som jag ändå tänkt göra i ett annat ändamål, så supporten fortsätter en annan kväll, nu med bild.

Annars ska jag ju faktiskt ner om två och en halv vecka igen...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0