I'm really nervous but it sure is fun

Det har varit en bra och händelserik vecka. Med mina mått mätt, förstås. En stor händelse har varit bilbesiktningen. Ja, jag var ju skitnervös förstås, men det gick jättebra. Bilen var ren, jag hade plockat fram varningstriangeln och satt ihop bältena i baksätet. Höger positionsljus var ur funktion, dimljuset på samma sida sitter löst (det är väl sånt man har silvertejp till?) men värst var väl däcken. Dessa pratade besiktningskillen länge om...
- De är helt slut! Det händer ju ingenting när man vrider på ratten!!! Den går ju bara rakt fram!!



Nja, jag tycker att han överdrev lite. När jag och Anna svängde ut från Biltema i måndags så försökte jag verkligen köra rakt fram, men bilen tyckte uppenbarligen att jag skulle åt andra hållet så den snurrade helt enkelt runt. 

Det blev alltså underkänt men på ägarens ansvar, och det var jag förstås nöjd med. Slapp ta bussen därifrån.

Idag har jag varit till Stockholm en liten sväng på ett möte. Klev upp i svinottan, och då menar jag verkligen TIDIGT! Mitt i natten, för att vara mer exakt. Planet gick kl 6 och jag ville ju hinna duscha och göra mig snygg. Strax efter två var jag tillbaka på Arlanda och lyckades få byta till ett tidigare plan. HURRA! Dessutom åkte Ingrid med samma plan och tack vare en hjälpsam flygvärdinna fick vi sitta bredvid varandra och kunde pladdra oupphörligt under hela resan. Det var underbart!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0