Send in the clowns

Allt är inte så himla kul. Ibland gör man riktigt riktigt meningslösa saker också. Det kan å andra sidan vara nödvändigt, så man begriper att uppskatta allt som är kul och bra. Igår kväll slösade jag således bort 2 timmar och 50 minuter av mitt värdefulla liv på att se Det. Jag har nämligen inte sett den förut, så jag och Björn lånade den av Max och Christin på VHS (!) och förberedde oss på en mardrömslik lördagkväll. Och det blev den också, men inte som jag hade trott... 



Nä, tusan, den var ju nästan dubbelt så lång som en "normal" film. Och jag som hade förberett mig på att gå och koka kaffe och lite annat pyssel när skräcken skulle gripa tag i mig och göra det outhärdligt att titta. Det hände aldrig, kan jag ju säga. Men det var förstås ändå mysigt att sitta i soffan och med Björn och Katt, fast den senare satt och kollade på Misfits på datorn.

Efter att ha skjutit upp biltvättandet i MÅNADER blev det så av idag. Först dränkte jag den i avfettning men det hjälpte föga, i vart fall inte på fälgarna. 



Eftersom det är sjukt kallt så åkte jag och Malin till Kulturens Hus och parkerade i det varma men ruskigt trånga parkeringshuset där jag också städade ur den lite invändigt. Sedan gick vi till Friends och fikade i en och en halv timme och jag hoppas verkligen att den hann torka såpass att jag får upp bildörrarna imorgon bitti.

Nu måste jag bara åka på Biltema och köpa en glödlampa till höger bak. Hå hå ja ja. Sånt är lite jobbigt, tycker jag. Inte min grej, precis...



 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0