I don't need a ride to arrive

Jag har i ärlighetens namn inte så mycket att skriva om. Utan bil i tre dagar försmäktar jag på denna ö. (Ok, halvö då..) En av mina samåkningskollegor insjuknade i feber under måndagen, vilket innebar att Anna och jag fick lifta hem. I princip. Fast med en kollega. I går åkte vi med samma tjej båda vägarna men idag hade Anna grävt fram en gammal Ford Orion från 1986 som hon kom ihåg att hon hade i ett hörn. Det gick jättebra, men gillade inte att hon släppte på gasen, för då började den rycka.

Om min bil vet jag däremot inget än. Jag förbereder mig på det värsta. Diagnosen ställs eventuellt senare ikväll men jag försöker tänka på annat. Ingen är sjuk och ingen har dött, det kan bara bli väldigt, väldigt dyrt.

Meteorologen är en luring, ja, en riktig luring
sjöng Stefan Demert för längesedan och det är tamigtusan dagens sanning. Kollar vädret flera gånger om dagen i väntan på att kylan ska släppa greppet men jag har räknat ut hur det egentligen är. Det skulle vara kallt över helgen för att sedan bli varmare under veckan. Nu är det onsdag och det är fortfarande svinaktiga 24 grader. Minus, alltså. Dessutom blåser det. Nåmen på torsdag har de lovat varmare! Fast det har de redan ångrat och visar -19 kl 13:00. Det är, enligt mitt förmenande, inte särskilt varmt. Jag är övertygad om att dessa optimistprognoser ställs för att den arma befolkningen skall orka ännu en dag. 

Jag håller mig inne och får en del gjort. Ska ändra en brudklänning litegrann åt en kollega och sy färdigt ett par brallor som jag började med i helgen. Stickar lite sockar däremellan och gjorde färdigt de här i lördags



De är stickade framifrån, från tårna. Lite läckert att prova, men hälen blir inte lika bra som vid traditionell strumpstickning. Från det ena till det andra så hittade jag faktiskt en bild på Katts randiga hår. Visserligen inte bästa skärpan, men ändå...



Faktiskt mer effektfullt i verkligheten, med håret utsläppt. Ja, så roar vi oss i den här delen av världen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0