If You Can Put That in a Bottle

Egentligen har det alltid låtit litegrann när jag har svängt till vänster. Ett distinkt klonkande någonstans framme till höger. Men efter att motorn släppte för ett par år sedan och jag även bytte höger drivknut så tänkte jag att det nog inte var någon fara i alla fall. Fast på sista tiden har ratten liksom ryckt till ibland och idag lät det väldigt illa när jag svängde. Tur att 97:an är ganska rak, för då slapp jag höra eländet. Men när jag körde in i garaget, efter att ha varit och jobbat några timmar, smällde det till under bilen och där stod den och ville inte rulla vare sig fram eller bak. Björn och Malin infann sig på två röda och hjälpte mig att putta in eländet i min lilla parkeringsruta och Malin gjorde mig uppmärksam på de knytnävsstora oljefläckarna på golvet. Klar olja. Troligtvis växellådsolja.

Läge att bryta ihop, alltså, men det tjänar ju knappast något till. Min bror Håkan, som har ett hjärta av guld, hämtade mig och så åkte vi till Måttsund och hämtade den byrå jag köpt på Blocket tidigare idag.



Ett riktigt fynd, faktiskt. Och nu kan Katt ha sina kläder i de rymliga lådorna istället för på golvet.

En dag när jag kom hem hade hon randat sitt hår. Jag tog förstås en bild men plötsligt vill min externa hårddisk inte längre kopplas ihop med datorn (varför är jag inte förvånad?) så tyvärr kan jag inte visa hur fint det blev.

Nä, jag tror faktiskt att jag går och lägger mig innan det händer nåt mer. Jag hoppas kunna ta mig till jobbet imorgon på nåt sätt i alla fall. Av tre bilar i vår lilla samåkningsgrupp har en körförbud och en är, ja, typ död ...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0