Sunday, monday or always

Det var i alla fall en väldig tur att Gunilla envisades med att vi skulle plocka ihop och tömma borden redan under natten, innan de åkte. Det var nämligen nog mycket att ta hand om ändå dagen efter. Sigge tog hand om de stora grejerna, bord och bänkar, Thomas styrde upp inne i köket medan Anna och jag bar undan flaskor, burkar, tomma burkar och annat löst.
 
Den här dagen var den i särklass varmaste jag fått uppleva på länge. Det var 31 grader men ändå var hettan inte särskilt tryckande utan det var bara skönt. Anna åkte iväg och tränade inför onsdagens konsert i Asarums kyrka och då satte jag mig i skuggan i hammocken och bara njöt.
 
 
När hon kom hem packade vi oss iväg till Diana och Sven-Göran, som är bland de mest gästfria man kan tänka sig. Där brukar vi alltid bada bubbelbad, men idag badade vi i havet. Helt underbart!
 
 
Sedan blev vi bjudna på kräftor till förrätt nere på bryggan. Det serverades bubbel till de som inte körde, d v s alla utom jag, som drack fläderdryck av cidertyp. Från Coop...
 
 
Det blåste rätt friskt och även vindarna var varma. Tyvärr ville ett sällskap getingar dela vår samvaro och plötsligt bar det sig inte bättre än att en av dem stack mig i lillfingret. Han levde inte så många sekunder till, men jäklar vad ont det började göra efter en stund.
 
 
Så småningom började solen dala
 
 
och vi förpassade oss inomhus innan den gick ner för gott den kvällen.
 
 
Där blev det mer mat, kel med kattungar, bubbelbad för Sigge och S-G, discodans samt besök av en kär vän.
 
  
 
Men även den kvällen hade ett slut. Anna skulle upp och jobba på måndagen, precis som en vanlig människa, och Thomas och Sigge skulle köra bort scengolv och lite annat. Även måndag bjöd på sol och värme och jag hann med en stund i hängmattan
 
 
innan det var dags för den oundvikliga hemfärden. Det var bara att ta på sig långbyxor eftersom jag hade en känsla av att det kunde tänkas vara lite svalare i Luleå. Jag hade så gärna velat stanna men jag är jätteglad för den underbara helgen och för alla fina  vänner. Jag kommer ju förhoppningsvis tillbaka
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0