Favorite waste of time

Det här med att det MÅSTE snöa i april för att vinterns snö ska smälta tror jag ärligt talat är kvalificerat skitsnack. Jag fattar inte varför det skulle vara mer effektivt än strålande solsken? Sen finns det förstås ett tredje alternativ och det är ÖSREGN, något som vi har begåvats med idag. Paraplyväder. Tyvärr var jag tvungen att ta en promenad eftersom jag skulle till mamma och det känns så jäkla slött att ta bilen för att köra en dryg kilometer. Sen gick jag ner till Kvantum och därefter en liten extra sväng. Man blir lite beklämd när man ser såna här gigantiska snöhögar.



Men de är antagligen borta om ett par veckor. Man har väl varit med förr.

Personalen på min mammas äldreboende är helt fantastisk. Jag gillade dem förut och nu tror jag att jag älskar dem. När jag kom dit så var mammas dörr låst, men det kom en personal och låste upp och när jag gick in ropade jag "Hej, mamma! Det är jag!" Så gick vi och satte oss och efter en stund kom en annan personal in och vi småpratade lite. Då kom hon som låst upp dörren åt mig in och sa:
"Ursäkta, jag måste bara få fråga... Jag hörde att du sa mamma när du gick in, men är verkligen Britt din mamma?"
"Jodå" sa jag.
"Men du är ju så ung!!! Jag trodde du var ett barnbarn!!"
Hahahaha, gissa om jag är egoboostad så att det räcker ett par veckor! Jag vet att det är förenat med vissa risker att skriva om det, men jag kan faktiskt inte låta bli. Och Katarina tyckte jag skulle göra det...

Det har varit pappavecka vilket som vanligt inneburit att jag inte varit så petnoga med middag när jag kommit hem, utan har satt mig vid symaskinen direkt. Den här veckan sydde jag färdigt mina baggyjeans. Eller mina och mina, det kanske blir någon av tjejerna som får ta dem.

Jag lade ner ganska mycket möda på finishen.
 


Men stolpfickorna ska man nog inte titta närmare på...



Fickpåsarna och infodringarna visar dock min mörka insida (som Karin brukar säga...)





Det blir ingen bild när jag har dem på mig, för det var nämligen ingen vacker syn.

Snart är det lördag igen och jag vet fortfarande inte om jag ska gå på mogendisco på Movies i Boden eller ha tvättstugan. Livet är fullt av svåra val.



 




Kommentarer
Anonym

Barnbarn och disco..nu är ålderskrisen total!

2012-04-27 @ 01:09:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0