Tråkigt på ett sätt

Inte blev det något tjosanhejsan i helgen. Det var helt enkelt inte någon dans inom rimligt avstånd, men det gjorde ingenting. Jag jobbade lite på lördagen och på kvällen låg jag bara i soffan och jäääääste. Nä, förstås inte. Först klippte jag ut ett tyg till en klänning och ett par baggyjeans. Sen frågade Katarina om vi inte kunde se en film tillsammans och naturligtvis sa jag ja och tänkte att jag kunde börja sy en annan dag.

Det här med att se på film här hemma är kritiskt, det har jag berättat förut. Jag är så rastlös av mig att jag har svårt att bara sitta och titta utan att göra något annat samtidigt. Därför är bio det bästa sättet att få mig att se en hel film. Nerklämd i en biofåtölj har man ju inte så många alternativ.

Nu såg vi i alla fall Darjeeling limited som var så fruktansvärt värdelös att jag höll på att gå i bitar innan den äntligen var slut. Så fruktansvärt tråkig och fullspäckad med en övertydlig symbolik. Jag höll ut hela filmen i alla fall, men stöp sedan i säng och hann läsa lite Kepler innan jag somnade av ren leda.

När jag var ner till Blekinge i februari hann vi ju åka till Sommarlust i Kristianstad en sväng efter Olle Jönsson på Bykrogen och då tog Peter en bild på mig och Thomas som jag inte kollat på förrän nu.



Men det är ju inte klokt så snygga vi är!

Kurt Sundin var förresten och filmade Fernandoz i Skellefteå förra helgen. Här är filmen:
 

Och om man tittar lite extra noggrant ca 13:35 så kan man se mig sväva in från vänster...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0