The sun ain´t gonna shine anymore

Det är möjligt att jag kan tyckas osedvanligt gnällig, men nog farao tycker jag att bör ha regnat färdigt för den här säsongen snart. Det har varit så himla fint i helgen, ganska varmt och hyfsat vindstilla, men igår kväll när jag lagt mig, hörde jag hur regnet började slå mot rutan och fortfarande, nästan ett dygn efter, visar molnen inga tecken på att vilja skingra sig eller flytta sig till andra trakter. Konstaterar att mina fejjan-polare i landets sydligare delar haft sol och värme i helgen. De har suttit ute i kortärmat och bara njutit av den underbara hösten. Men jag är inte bitter om nu någon trodde det. Jag grämer mig inte alls att lät bli att köpa den rutiga vind- och regnparkasen på Ullared eftersom jag inte trodde att den skulle komma till användning. Nädå. 

Igår fortsatte jag min långsamma sanering av bostaden. Förra veckan frostade jag av frysen, ett litet projekt som jag skjutit på hela sommaren, och igår rengjorde jag ugnen.



Känslan är obeskrivlig och livet känns plötsligt lättare att leva. Lägg därtill att jag lyckades rensa de ytor i köket på vilka jag har för vana att arkivera post och papper som jag ska "ta hand om senare". Nu var det "senare" igår och den harmoni jag upplever när jag sitter i mitt välstädade kök är så påtaglig att jag utan att ha dåligt samvete kan ägna mig åt något så trivialt som att måla naglarna.

Apropå naglar så fick Malin äntligen ta bort gipset idag. Fjorton veckor med armen i paket har naturligtvis satt sina spår. Allt har vuxit som gräs på hennes högra arm. Alltså hår och naglar, inga blommor och svampar eller så.

Så här såg hon ut för några veckor sedan, strax innan hon skulle byta gips för sista gången.



Hon fick avsluta sin gipsperiod med ett dekorativt i rosa, som gjorde sig väldigt bra till hennes mörka hår och ofta svarta outfit. Det här är förhoppningsvis den sista bilden på hennes gipsade arm.



Men man vet inte. Båtbenet i tummen är ett lurigt ben att bryta, och under alla dessa veckor har det inte ens börjat läka.

Nej, vet ni. Här kan man inte sitta hela kvällen. Jag har viktiga saker i görningen. Måste välja färg på veckans nagellack...



 


Kommentarer
Marianne

fina bildor,Hur lyckades hon bryta armen?

snygga Malin!



hoppas du svara med inlägg från när du hade gips att berätta varför.

2011-09-30 @ 00:10:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0