och bullarna vi äter, de är av bästa klass

Om det nu nödvändigtvis skall komma något slags nederbörd varenda dag, så är det inte utan att jag föredrar de vita flingorna. Om man fick välja, alltså. Det är som pest och kolera, men ändå. Jag är sjukt less på regnet. Sjukt! Men eftersom vädret inte inbjuder till några promenader efter jobbet så har jag ägnat ett par kvällar åt att göra kvarten till ett hem igen, och igår fick jag för mig att jag skulle baka bullar. Åkte på Kvantum och köpte allt som behövdes utom det mest elementära, nämligen jästen. Den glömde jag, till Fridas stora glädje, för då fick hon låna pappans fetmerca för att åka och införskaffa två paket.

Därefter härjade jag i köket, och när jag gräddat den första plåten dök de upp, allihop utom Björn.



Nog är det kul att få plocka fram de gamla hemmafrutakterna!



Torsdagsmyyyyys!



Det bästa med att jobba senvecka är att jag inte behöver gå och lägga mig så himla tidigt på kvällarna för att orka med dagen efter. Jag är ju, som kanske framgått tidigare, ingen morgonmänniska.

Ända sedan jag köpte Hänt Extra veckan efter bröllopet har jag våndats inför nästa köp av det slaget. Helt i onödan. Min snälla kompis Ulrika har nämligen försett mig med både ännu ett nummer av Hänt och idag fick jag senaste numret av Se & Hör av henne. Jag vill ju så gärna läsa vad de skriver om Thomas och Anna...



Idag skrev de bl a att Anna sytt både sin egen brudklänning "samt de fyra tärnornas".



Få se nu.... En, två, tre... Att räkna till tre är inte alltid det lättaste. (Det kan alla dansband, som ska hålla ordning på damernas och herrarnas när de spelar norröver, vittna om.)

Och så fanns det lite annat som de hade fått om bakfoten.

Lilla pirayan, Thomas guddotter, figurerar förresten i pressen nästan lika ofta som sin gudfar. Jag hittade henne också i senaste numret av Hemma i HSB.



Imorgon är det fredag IGEN och då stannar jag i Boden efter jobbet för att umgås med Max och Christin över en bit oxfilé som nästan säkert kommer att sköljas ner med en rom och cola. Eller möjligen två.



Kommentarer
Karin

Tack! Ja absolut länka du, jag länkar tillbaka. Men den där klänningen, bild snart? =)

2011-09-15 @ 23:00:02
URL: http://jagsyrminaegnaklader.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0