Now this looks like a job for me

Så hade jag plötsligt en fonduegryta i min ägo. Och för att den inte bara skulle stå och samla damm så bestämde vi oss för att använda den.



Jag är ruskigt rädd för het olja, brandrisken ni vet, men efter lite googlande bestämde jag mig för att använda en god buljong istället. Det blev en grymt mysig och god middag, med både nöt- och fläskkött som legat i olika marinader över natten. Till det en rödlöksmarmelad, klyftpotatis och en massa goda såser, bl a hemgjord bernaise.





När vi dukat undan (under?) tände vi en massa ljus och fortsatte lördagsmyset med att frossa i andras elände.



"Det här är det VÄRSTA vi sett!"



Och av matresterna blev det en helt suveränt god gryta till söndagens middag.

Det här var förresten mitt 500:de inlägg. Ja, jäklar...



Kommentarer
Annika

Jag har oxå blivit med fondue! Testkörde i fredags, lite för klen buljong bara, och får få gafflar men smarrigt värre!

2011-11-06 @ 19:18:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0