The winner takes it all

Vi började närma oss slutet av helgen. Efter en halvtimmes sömn var det lite bråttom att duscha och göra sig klar, åtminstone för mig som har en betydligt mer omständlig frisyr än Cattis. Fast det märks inte. Jag var sjukt nervös inför resultatet av tipsrundan vars vinnare alltid tillkännages under lördagens middag. Det har nämligen hänt ibland att jag inte har vunnit, och det är ju himla trist. Förr vann jag ofta en kryssning, som jag i o f s inte åkte på mer än ett par gånger, men det är ju liksom ÄRAN man vill åt. Och gärna en inbjudan till nästa orkesterforum...

Duktiga Date underhöll under minglet



och när maten var uppäten, eller åtminstone utburen, var det Östersundsbandet Ständut Blakk som höjde temperaturen. De är jääävulskt roliga. Och skickliga.



Och självklart vann jag och Cattis. Vi hade alltså samma poäng, men hade skrivit olika dikter. Cattis hade skrivit två stycken men å andra sidan hade jag skrivit om texten på refrängen till Invitation och den fick jag framföra sjungande. Det var roligt, för mig i alla fall, och eftersom jag självmant utsatte mig för denna förnedring så klassade jag ut Cattis. Men hon vann vistelsen i Vemdalen och jag vann en stor flaska whisky. Eller typ malt eller nåt. Ingenting för tjejer, så jag bytte med Cattis, som ju har en man hemma.

Och vad gjorde Peter?

 

 

 

Han ville kanske inte vara sämre än sina kamrater, men det blev inte så mycket mer än den där dubbelvikningen. Då lyckades Björn och Emil bättre. Björn gjorde en mus (sa han) och Emil en...



...ehh, tja, en sån där en.



Sen gick vi ner och dansade lite



till Jive



Date





och Zekes (som f ö också var jättebra. Alltså verkligen skitbra!)



Ja, och sen var det slut! Cattis och Hampus skulle åka hem med Date och jag hade ju typ tusen mil att avverka under söndagen, så halv två var det natti natti. Någon gång vid fyra-snåret åkte mina lägenhetskompisar och därefter sov jag till 9.

Strax efter 10 var jag på väg och fick som vanligt blåsa vid en kontroll efter några kilometer. Men det var förstås grönt och jag fick blåsa vidare.



Kommentarer
Lillan

TACK för trevligt sällskap under en trevlig helg!

2011-11-16 @ 21:43:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0