Ifall man bara stannar inne på hotellet

För första gången (vill jag minnas) Körde jag till Vemdalen i strålande sol och en temperatur som växlade mellan -3 och +8. Sprang som hastigast in på Ikea och hittade en jättefin hopfällbar trappstol, så nu kan jag avveckla det fula vraket som står i mitt kök och tar plats. Men en trappstol behöver man alltid, även jag, mina 180 cm till trots.
Särskilt mitt plastburksskåp, i vilket det råder ständigt kaos, kräver att jag har fullständig överblick och det har man inte från golvet.

Jag anlände i alla fall till Vemdalen ca 17:30 och skyndade mig förstås snabbt ner till Martin, Markku och Leif där det bjöds på lakritsshots och smultrondrink.

Och efter det har det varit så fullt upp att jag knappt ens hunnit sova...

Vi åt på hotellrestaurangen. Det var gott, men trots att vi förbeställt maten så fick vi vänta läääääääääänge innan vi fick den. 



Jag hade trevligt sällskap vid bordet av Marianne Leek, som fick guldklav i Malung i somras i kategorin Juryns specialpris för sitt arbete med att introducera sällskapsdansen som en naturlig del av livet bland ungdomar.Här är hon i samspråk med Jan Lindberg i Date.



Det blev en hyfsat sen kväll. Vi sprang omkring och hälsade på folk i deras lägenheter och stugor, men vi var förstås också ner på dansen där bl a Swänsonz spelade.



Jag dansade ingenting men minglade desto mer.

Andreas, Cattis och Jan



Peter och Tim



Jan, Emil och Björn



Jan



Jag och Peter



Sveriges populäraste arrangör, Leif Wibron med hustrun Els-Marie, Gävleparken



Cattis och Hampus




Kvällen avslutades med efterfest i vår lägenhet. Den pågick långt in på småtimmarna.

Bjarne, jag och Tim




Detta var allt för idag. Nu väntar dans till bl a Date och Callinaz, men framförallt till DRIFTERS!



Kommentarer
Marianne

Det var kul att ses igen! Ha det toppen! //ML

2011-11-12 @ 18:24:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0