I met a fox the other day

Óch plötsligt blev det återigen fredag! Tiden går fort och det är svårt att tänka sig att det redan hunnit gå två veckor sedan jag var i Vemdalen.

Min bil spökar en del... I tisdags åkte jag ut på stan direkt efter att jag släppt av mina tre kollegor lite här och där i Luleå. Parkerade bakom kyrkan och skulle bara snabbt springa in på Aurora och köpa senaste Burda. Nu MÅSTE  jag börja fundera lite över sommarens fester och de klänningar jag skall sy till dessa.



Senaste numret innehåller en hel del klänningar av 50-talssnitt, men som vanligt är de nättaste modellerna med de finaste skärningarna i s k kortstorlekar. Alltså anpassade till en längd av 160 cm... Tja, fattas bara 20 centimeter. Det finns faktiskt klänningar i långstorlekar också. 176 cm. He he. Nu är det ju inte så himla noga. Är man ute efter en speciell modell så förlänger man den bara. Det är lätt. Men jag funderar allvarlig på att ha långbyxor på Guldklavengalan. I dupionsiden. Finns ett jätteläckert på Ohlssons som skiftar i grönt och aqua. Då är det viktigare med bröllopet. Eftersom det varar i två dagar så behöver jag två klänningar. Men jag har nästan tänkt färdigt och visat Katt vad jag har tänkt mig. Det är så bra, för med henne kan jag prata olika skärningar och lösningar, både när det gäller konstruktionen och själva sömnaden.

Hursomhelst så startade givetvis inte bilen när jag kom tillbaka med min tidning. Jag ringde Janne som tyckte det var märkligt och gissade på tändnånting (spolen/paketet?) och gav mig rådet att låta den stå en stund innan jag försökte starta den igen. Jag suckade och travade iväg till Smedjan och Claes Olsson, där jag hade turen att stöta ihop med Håkan (min bror) med sonen Marcus. Han kör ju också Saab, betydligt nyare än min förstås, och verkade uppriktigt nyfiken på vad i hela friden min bil kunde lida av. Jag gick tillbaka till bilen (stendöd) och efter en stund körde Håkan och Marcus upp och parkerade bakom mig. "Vrid på nyckeln nu" sa Håkan intresserat "så får jag höra hur den låter". Och den lät alldeles kolossalt bra eftersom den startade innan jag knappt hunnit vrida på nyckeln. Jag fick veta att det eventuellt kan vara bränslerelät som håller på att ge upp, eller möjligen själva bränslepumpen. Det behöver inte vara någon katastrof. Bara att knacka lite på relät med en mejsel eller liknande. Men det bör väl bytas så småningom. Det blir så besvärligt för mitt stackars ex och mina bröder om de skall åka och hjälpa mig i tid och otid. Fast det gör de ju så gärna. Tror jag... Men det här med bilar, det är verkligen inte min grej.

Efter middagen snörde vi på oss skorna, Katt och jag, och tog en rask promenad. Gjorde en liten avstickare till kyrkogården och tittade till pappas grav.


Katt

Det var tisdag det. Imorgon är det som sagt fredag igen och då skall jag svänga ihop något gulligt till lilla Siri Piri Piraya som fyllt fyra år och som bjuder på tårta på lördag! Sandins på Björknäsparken imorgon, men njaaa... Jag avvaktar väl ett tag. Thomas kommer snart upp.



Kommentarer
Per-Erik

Hej Boel

Jag håller med att tiden bara rinner iväg . 2 !!! veckor sedan forumet, hmmm

Tack för en trevlig samvaro i Vemdalen . Hoppas att vi snart kan ses igen . Jag fick trevligt besök av Karl-Martin och grabbarna då de körde Lasse Stefanz bussen söderut . De skröt av ditt godsa fika och trivsamma paus.

Sköt om dig och du vet vart Sundsvall finns . Om inte så ska jag hjälpa dig att hitta :-)

//Per-Erik

2011-05-20 @ 10:30:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0