When he grows up, he´ll remember us

Nu är det fullt upp, minst sagt... Det är mycket som skall hinnas med och knappt hinner man avverka det ena så tar det andra vid. Eftersom jag sov bort i stort sett halva helgen så låg jag lite efter i planeringen, så det viktiga Älvsby-besöket blev inte av förrän på måndag kväll. Björn följde med som hjälpreda och här kan ni se vad vi pysslade med. Klicka på rubriken Streaplers till Kanislogen eller scrolla ner.

Som jag berättat tidigare så har det varit vansinnigt mycket att göra på jobbet och det börjar onekligen kännas i både kropp och själ att man är på tå precis hela dagen. Därför valde jag att gå med en kompis på Färjan och ta en öl på tisdag kväll. Det blåste visserligen lite, men luften var varm och det var så mysigt att kunna sitta där i aftonsolen och riktigt koppla av.





Nu somnade jag ju inte precis klockan tio utan den hann nog bli onsdag litegrann innan jag gick och lade mig, och det var med nöd och näppe jag klarade av att lämna sängen på onsdag morgon, Björns 16-årsdag. Men han sov hos Janne så jag behövde inte väcka honom med frukost på sängen. Misstänker att det ändå inte hade varit alltför uppskattat.

Jag satt, som sagt, på Färjan och drack öl istället för att vara hemma och baka, så Katarina fick i uppdrag att fixa den biten under onsdagen och det lyckades hon alldeles utmärkt med. Icas egna cookies med vit choklad och tranbär är nog de godaste cookies man kan köpa... Köpesmunkar och marängsviss med jordgubbar och kolasås (OBS! Hemgjord!) blev inte heller fel. Vem har sagt att man måste ha tårta på kalas?



Det gick bra såhär också...



Självklart fick han en present, och inte vilken som helst...



Han misstänkte förmodligen att jag hade stickat en tröja eller något liknande och trodde faktiskt nästan inte sina ögon när han insåg att han fått en egen laptop.



Morbror Bo och moster Ulla kom också och grattade.



och självklart var alla fina syrrorna med.



Det här med att börja prata om förlossningar så snart en unge fyller år är kanske något fler gör. Igår nuddade vi bara ämnet helt snabbt och gick egentligen bara helt kort igenom deras respektive vikt och konstaterade att Frida var lättast vid födseln med sina 3720 g och att Björn, med sina 4910 g var tyngst. Men då blev han också sist i skaran...

Datorn blev ju som en liten present till mig också, för nu får jag ju ha min egen för mig själv. Men eftersom det skulle göras en backup på den nya datorn och Björn sov nere hos Janne, fick jag vackert vara uppe tills alla sex dvd-skivorna var klara och det tog väääääldigt lång tid...





Kommentarer
Annika

Grattis till din dator Boel, den är du värd!

2011-07-02 @ 09:22:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0