The last thing on my mind

Det är klart att det hade varit skönt att vara ledig den här veckan. Jag har fortfarande tusen saker att fixa innan vi åker söderut på måndag. Både roliga och mindre roliga saker. Till de roliga bör klänningssömnaden räknas. Jag är klar med garden party-klänningen och det blev otroligt lyckad! Bilder kommer. Nu håller jag på med själva bröllopsdagenklänningen.



Å ena sidan ser den lite menlös ut, å andra sidan väldigt vågad (men den skall fodras...). Detta är chiffong, ett djävulens påhitt. Sedan finns det ju olika grader av helvetet, men just denna chiffong är så tunn och slirig att den antagligen kvalar in i den nionde kretsen. Att overlocka sömmarna är uteslutet, likaså vanlig zigzag. Jag har alltså vändsytt sömmarna och avslutade gårdagens session med att sy dit den dolda dragkedjan i ryggen. Det gick tack och lov bra. Hade jag failat där så hade jag antagligen fyllt papperskorgen med den gröna chiffongen och haft den bruna köpesklänningen som jag hade på Hannahs bröllop... Och på Guldklavengalan. Det är bra med en plan B. Jag har köpt en hudfärgad stretchduchesse som jag skall ha som foder (blir snygg lyster genom yttertyget), det skall dit en liten ärmmanschett och slutligen skall det hänga silverkedjor från halsen. Vi får se hur det går. Jag har i alla fall köpt silverskor att ha till.



Jäkligt svårt, det här med skor. Helst vill jag ju ha hög klack, men vill ju ändå kunna prata med de andra gästerna utan att behöva stå böjd som en Marabou-stork. Men de här var så söta och matchar silverkedjorna fint.



Självklart måste jag ha en silverväska också. Jag får se vilken det blir. Kameran ryms inte i någon av dem.
 
Det mindre roliga är väl att jag bör tvätta bilen. Suck. Så snyggt det är med en ren, svart, blank bil. Jag övervägde för ett ögonblick ta bussen till jobbet och be Björn tvätta den imorgon, men jag kör kanske in den på Statoil istället. Tyvärr måste jag ändå dammsuga den själv.

  


Kommentarer
Ethel

Jag är full av beundran över din energi, och det blir spännande att få se bilder på de färdiga klänningarna.

Skorna var verkligen super läckra.

Kör försiktigt på din långa väg söderut och även på hemvägen.

2011-07-28 @ 00:43:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0