...och vinnaren är...

Ingen kan sy ihop en Guldklavengala som Thomas. Detta var fjärde året som han skötte om all planering, allt från bokning av artister till delar av bordsplaceringen. Allt var så förbaskat proffsigt gjort, utom möjligen ljudet ut i radion, men det kan inte han lastas för. Thomas hävdar själv att hans största styrka ligger i att kunna räkna 7200 sekunder baklänges, en bedrift som få klarar med samma goda resultat som han.

I år satt jag omgiven av bl a Anna Olsson (som jag förmodligen inte skulle klara mig utan), Leif Kronlund (en riktig gentleman, 80 år gammal men med ett ungdomligt glitter i ögonen), Li Skarin (VD för produktionsbolaget Massa Media AB) Jan-Olov Andersson (trubadur och textförfattare) och Torgny Söderberg (mannen bakom bl a Hallå och Invitation... say no more).



Anna och Thomas från Wizex lade ribban för kvällen med sin version av Timbuktus Alla vill till himlen.



Leif Kronlund delade ut pris



Donald Laitila, Donnez, sjöng...



...och det gjorde också Elisa, som tog hem storslam med hela tre guldklavar!



Sjöng gjorde också Anna, som i sin vackra paljettklänning körade bakom Kikki...



...Anne Nørdsti...



...och Christer Sjögren. Det är f ö Lasse Holms baksida som syns längst ner till höger på bilden.



Roland Järverup var på plats

Sven-Ingvars fyller 55 år i år och kunde inte närvara i Malung, men Arvingarna framförde ett Sven-Ingvarsmedley som var sjukt bra! Tycker jag inte bara för att de använt Status Quo-intron i arrangemanget...



Casper vann i kategorin Årets manliga sångare



Kim rundade av hela framträdandet med Du gamla, du fria på bästa dansbandsvis. Not...



Lasse Stefanz blev Årets dansband och de var jätteglada för det!

Ja, detta är ändå bara en liten del av hela galan. När radiosändningarna var slut så försvann, i vanlig ordning, många av gästerna ut på de intilliggande dansgolven. Vi stannade förstås kvar och hade kul. Det regnade ju faktiskt...

 

Cattis och Cecilia



Gunnar och Jonas, glada Guldklavenvinnare



Äpplet faller inte långt... Christoffer är son till Dennis Jarnebrink i Flamingokvintetten och Hampus är Cattis (Tonart) och Gunnars (Lasse Stefanz) gosse. 



Fru och herr Deutgen. Snaaaart....

Se, det var en riktig fest, som faktiskt inte var slut där. Det blev en pytteliten stilla efterfest på hotellet, men det faktum att jag
1. Kört drygt 40 mil samma dag (Ja, jag vet. Det är ingenting. Som att åka till grannbyn...)
2. Inte är någon vidare rutinerad festprisse 
3. Faktiskt uppnått en tämligen aktningsvärd ålder, för vilken jag ändå är ganska pigg

gjorde att jag inte blev sist att lämna skutan utan överlät åt de kvarvarande ungdomarna att släcka och låsa... 
 


Den här bilden har jag snott av Anna Neah Olsson (snart Deutgen) som är duktig på att fota. Också.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0