Sometimes it seems like lately

Det har absolut inte hänt något den här veckan. Jag har inte varit på bio, inte hälsat på någon och inte haft främmande. Jag har jobbat, lagat mat, stickat sockar och torgvantar, fixat klänningen och så sovit lite däremellan. Så vad skulle jag blogga om? De salviakryddade köttfärsbiffarna med ostpotatis och en lök- och tomatröra till? De var delikata, men jag iddes inte för då hade jag varit tvungen att lägga ifrån mig sticken...

Nu passar jag i alla fall på medan degen jäser. Blir redd fisksoppa med nybakt bröd. Ruskigt ok! Imorgon är jag ledig igen, för då skall jag först till tandis och fortsätta med rotfyllningen och sedan åker jag till Gun-Britt, som förhoppningsvis har tagit hand om Anna.  

Jo, jag ägnade hela gårdagskvällen till att sprätta foder och dragkedja. Därefter sydde jag helt enkelt ihop ryggen, för jag insåg att jag får på mig klänningen ändå. Så här blev den och jag är nog ganska nöjd i alla fall.



Färgen är dock något mer dämpad i r l...

Vinden viner runt knuten och regnet piskar mot rutan, denna första dag i december. Hos mig syns ännu inga stakar och stjärnor i fönstren, men jag skall nog göra ett ryck ikväll innan adventspolisen slår till.

Och så var det ordet INDOLENT. Titta och njuuuuut...





Kommentarer
Eva

Du är duktig du grannen ,,,händig dom bara den...

jag ska åxå ta ett ryck och borja sticka igen efter semestern ;) kanske börja ha syjunta som tanterna förr,men istället för kaffe och kakor ,,dricka öl ha ha

ha det gött:)

2011-12-01 @ 19:58:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0