The day before

Nu ligger jag lite efter... Efter en fantastisk helg i Blekinge sitter jag nu vid min f d svägerskas köksbord i Hallstahammar och kollar lite mejl och annat.

Anna försökte väcka mig på fredagsmorgonen med en trumpetfanfar men jag var redan vaken och höll som bäst på att trassla mig ur min husbil. Efter en snabb frukost åkte jag och Anna till Mörrums folkets park där vi packade in lite varor, alltså all läsk, samt bar ut alla borden.







Men sedan var jag tvungen att dra iväg eftersom jag hade massor att göra. Åkte till Olofström där jag köpte bröllopspresenten, ett presentkort på Antikhuset. Körde därefter vidare till den gigantiska tygaffären Gittes, som ligger i Rinkaby utanför Kristianstad. Den 700 kvm stora butiken, som egentligen är en gammal ladugård, rymmer hur mycket tyg som helst så det gäller att inte stressa när man skall gå igenom sortimentet. Jag är ganska restriktiv när det gäller att handla överhuvudtaget och när det gäller tyg är det ju så ofantligt lätt att tappa huvudet, men jag måste kunna svara på dessa frågor för att kunna köpa ett tyg. 

Vad skall jag sy av detta och när skall jag göra det?

Och svaren skall förstås inte vara "Det får jag se.." och "Sen...".

Överallt i butiken står det en massa läskiga skyltdockor.



Vid mönsterbordet satt Signar...



När jag kom tillbaka till Mörrum checkade jag in på hotellet och åkte sedan ner till folkparken och kollade lite hur placeringskorten skulle hängas upp. Sedan åkte vi tillbaka till hotellet igen  där vi åt middag. Tanken var att vi skulle åka till Belganet och dansa till Donnez, men när jag kom ur duschen kikade jag på deras fb-sida och konstaterade att det var pensionärstider (19-23) trots att det var fredag. Eftersom klockan var tio var vi således alldeles för sent ute. Så det blev en pytteliten drink och sedan var det nattinatti. Frukosten var nämligen anpassad för morgontuppar och serverades bara fram till halv tio...







Kommentarer
ulrika

HAHAHA, Hur hade Signar hamnat där??

2011-08-09 @ 12:30:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0