Getaway Car

Barn är ett alldeles fantastiskt påfund. När de är små är de söta (om man har tur) och när de blir stora är de bra att ha som sällskap, och man kan också ha nytta av dem. I eftermiddags ville Katarina att jag skulle följa med på stan, så jag och Malin skyndade oss så vi hann ut strax före tre. Sedan var vi och kollade på skor innan vi gick upp på Claes Ohlsson för att köpa bilvax.



- Åh, vilket skall man välja? undrade jag där jag stod med en flaska i vardera handen, rädd att välja någon svårhanterlig variant som kräver rubbing med fårskinn.
- Men gå och fråga nån! föreslog Katarina. 
- Nä, fan. Det här skall jag väl klara av själv. Vad står det på dem? sa jag och höll fram flaskorna så hon och Malin skulle kunna läsa den pyttelilla texten högt.
- Men herregud! fortsatte Katarina. Gå och fråga! Säg bara Hej hörru. Jag undrar ba vad jag ska välja för vax till min bil. Det är en Saab. Den är ganska stor va och så är den lång framtill men bak är den liksom tvär. Den är som rak, så här. Åsså är den svart. Vad ska jag ha för nåt då?

Jag följde INTE hennes exempel utan beslutade mig för en röd flaska och en påse trassel. Därefter gick vi på Kafé Koppar och fikade. Malin ville helst gå någon annanstans, märkligt nog, för det var där hon och hennes kompis träffade Dee Snider och grabbarna för bara en månad sedan... Twisted Sister, alltså.



Nu var ju inte de där idag, men vi fikade nog en timme eller så innan vi bröt upp. Jag ville ju verkligen hinna tvätta och vaxa bilen innan mörkret föll.


Men först kollade vi in modelltåg i ett skyltfönster. Visste ni att det finns yttepyttesmå modelljärnvägar, där rälsen bara är ett par centimeter bred? Urgulligt!

Bilvård är inte det roligaste jag vet. Därför var det tur att tjejerna hjälpte till, annars hade jag brutit ihop. Medan jag schamponerade bilen så tog Malin ut mattorna som Katarina spolade av, och sedan dammsög hon den.






Gott om myggkadaver i fronten.


...och Katarina roade sig...

Därefter hjälptes vi åt att vaxa hela caretan, vilket inte var det lättaste. Det är ju nämligen enbart de lackade ytorna som skall beläggas med vax, inte fönsterna och alla plastdelar. De senare sprayade jag över med något slags medel för att få bort de tråkiga flammorna, men inte vet jag om det blev så himla bra.



På håll såg den i alla fall helt ok ut när allt var klart, lite drygt två timmar senare. Det är rart med barn.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0