This is to the rats

Verkar som om jag helt frångått min underbara vana att sova fram till lunch åtminstone den ena av helgens dagar. I söndags klev jag upp strax efter 8 och det kändes märkligt nog helt naturligt. Fast det kanske berodde på att jag tog ett bad... DET känns naturligt. Kvart i två skulle jag skjutsa Malin till kören eftersom hon hade kjol och det fortfarande är kallt något så FRUKTANSVÄRT häruppe. Skulle samtidigt passa på att veckohandla på Kvantum, men vad hände? Ja, faktiskt ingenting alls. Ett litet knäppande och sedan var det dött. Ringde givetvis min bror för support men han hävdade rent krasst att batteriet förmodligen gjort sitt och måste bytas. Under tiden hämtades det en batteriladdare som kopplades till och sedan var det bara att gå därifrån och glömma Kvantum för en stund. Följde Björn ner Paddelvägen och gosade lite med råttorna.


De är inte still en enda sekund...


Gullesvansen 



Ett litet missöde inträffade dock... Kungen (som är en tjej) kröp in under håret i min nacke och låg alldeles stilla. Plötsligt kände jag hur något rann efter ryggen... Jo, jag vet att jag borde duscha mer, men detta gav mig en förevändning att få bada ännu en gång den dagen.

Efter fem timmar på laddning startade Saaben som om inget hänt. Men nånting är det med den i alla fall. En marginell höjning av tomgångsljudet, en liten odefinierbar vibration, det är svårt att säga men något är förändrat. Det får bli ett nytt batteri i alla fall, för har den gjort så här en gång så kan det lika gärna hända igen. Jag kan aldrig mer lita på den, helt enkelt. Men jag ger den ett nytt batteri och en chans. Tusen spänn till, men det kan det vara värt. Och jag måste kunna ta mig till Kvantum.

I söndags var det också första advent, så på lördag kväll tog jag med mig Malin ner i förrådet och hämtade upp kartongerna med julpynt. Någon hade staplat fyra sommardäck framför dem, men smidig som en lekatt svingade jag mig över dessa och humpade över kartongerna till andra sidan. Av däcken, alltså. Vi ska inte ha någon gran i år så jag satte fram ALLT annat julpynt. Efter renoveringen har vi enbart jordade uttag så jag fick givetvis ägna halva kvällen åt att leka elektriker.


Bytte kontakt och satte strömbrytare på en ljusstake


Ändå lite småmysigt?

Jag älskar min svarta adventsstjärna. Den får mig att tänka på det juligaste jag vet.





Kommentarer
Annica

Elektriker !! Aja baja. "i söndags var det också första advent" - har det varit det någon annan dag undrar en elak svensklärare. Kul att din brorson flyttar till byn, kanske vi får se faster här då. Välkommen/Annica

2010-11-30 @ 19:36:16
Anonym

äcklig råttvsvans EEEEEEEEEEWWWWW, liksom..

det är nog bara dina vänner som läääser din bloggg!!

nääe juste du har inga!!!!!



HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAH din blogg är dålig :(

2010-12-07 @ 11:07:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0