Fiddler on the roof

Egendisponerad tid är en bristvara i mitt liv just nu. Kvällarna den här veckan har liksom bara försvunnit i intet, och allt jag måste göra har liksom bara skjutits framåt, så nu har jag en jättehög med måsten och jag vet inte riktigt hur och var jag skall börja. Det är inte bara tvätten som väntar på att bli struken och vikt, även en tårta måste bli bakad, ett par klänningar och en jacka vill bli sydda och timmarna räcker inte riktigt till. Igår var jag i alla fall i Käcktjärn och dansade till Shake. Om det kan du läsa här

I onsdags försökte jag mig på en mental återhämtning i ett varmt skumbad eftersom det brukar hjälpa. Fast jag blev liggande alldeles för länge, det blev alldeles för sent i säng och jag var alldeles för trött för att kliva upp morgonen därpå, trots den lilla sovmorgonen jag åtnjuter under sexveckan. Idag har det i alla fall varit härlig ledig lördag igen, och min vana trogen har jag, tillsammans med Malin, tillbringat en betydande del av denna ute på stan och , ve och fasa, på Storheden. Köpt småstrumpor, eftersom det bor ett monster i min tvättstuga som ÄTER dessa, en petrolfärgad t-shirt, högtalare och en fyraportars hub till datorn. Nu är det mammavecka och jag skall dessutom klura ut vad vi ska äta varenda dag den här veckan. Förslag emottages tacksamt av en trött mamma...

Idag blev det i alla fall inget fika på stan. Malin var Max-sugen eftersom hon inte ätit hamburgare på flera veckor, så det blev ett besök på Max, som har Sveriges bästa hamburgare.

Själv var jag inte särskilt sugen på hamburgare, men svalde gladeligen en stor pommesmeny med smältost och hot creole samt några chilicheese.

Malin, däremot, högg in på ett riktigt originalmål.
Därefter var vi redo för Storheden, ett Birsta eller Svågertorp i miniatyr. Tillräckligt för att knäcka en mindre stabil individ, som t ex jag. Nu var vi en smula softa och angrep inte den värsta ångestbutiken, nämligen Coop Forum, utan höll oss till softvarianterna Biltema (glödlampor till bakljusen på Saaben), Jula och Willys. Men det var fullt tillräckligt. Jag har inte hämtat mig ännu...

Här antecknar jag vilken typ av glödlampa som skall inhandlas. Min hjärna blir som teflon när jag är på Storheden.
I morse, eller vad andra människor kallar lunchtid, blev Björn och jag vittne till hur en man valde ett något annorlunda område för en promenad.

Han hade ingen propeller på ryggen, så Karlsson var det inte...



Kommentarer
Lunkan

"Sexvecka"! Låter minst sagt trevligt. Att du alls planerar in något den veckan?!

2010-05-30 @ 10:48:10
fridis

2010-05-30 @ 15:46:55
URL: http://fridaska.blogg.se/
fridis

HAHAHA du är jätterolig.

2010-05-30 @ 15:47:16
URL: http://fridaska.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0