Hootchy Kootchy

Soffomklädningen hade ett slags förlösande effekt så i måndags breddade jag mitt svarta sängöverkast så att det numera täcker sängkläderna ända ut i kanterna när nu sängen någon gång råkar vara bäddad. Det kändes effektivt. Sedan klippte jag ut tyget till den klänning jag ska ha imorgon på Let´s Dance som äger rum på Western Farm i Boden. Jag skall tigga lite bilder av Anna, eftersom bilderna från mobilen har en tendens att bli helt värdelösa i dämpad belysning.

Igår var vi lite wild and crazy och åt på en annan restaurang än Corsica innan Cleo. Det var pastarestaurangen i backen som fick äran att ha C-G, Thomas och mig som middagsgäster. Åt en pizza med oxfilé, gorgonzola och bernaissås. Ruskigt gott.

Sedan blev det Cleo, och igår var det Scotts som stod på scenen. Det var ju kul med en orkester som kört upp själv och således hade backdrop och belysning så lite extra var det ju. Däremot är deras musik inte riktigt my cup of tea, åtminstone inte om vi pratar musik att dansa till. Många lugna går alldeles för sakta och många av de snabba känns helt enkelt inte som något man har lust att röra sig till De slaktar bl a Led Zeppelins Rock´n Roll på ett fullkomligen bestialiskt sätt, så nu skriver jag inget mer om varken den eller Scotts. Men jag har all respekt för de som tycker att de är ett alla tiders dansband. Eller ja, kanske inte riktigt ALL...

Kvällen blev inte särskilt sen och jag somnade nog vid kvart i ett, men det var ju givetvis tungt att lyfta ögonlocken redan klockan sex. Och nu, efter en lång och lyckad arbetsdag samt after work på Bodensia, så känns det som om jag skulle kunna däcka tämligen omgående, men klänning måste färdigställas och Björn skall hämtas inne i stan innan skiftet är klart. Det blir nog inget melodikryss imorgon heller...



Kommentarer
Anna

Vad gott det lät med pizza med oxfile och gorgonzola!



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0